• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

SBAB bolån.

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Hej!
Ville se folks erfarenheter med bolån hos SBAB.

Vi fick lånelöfte (UC togs) och var tvungna att lämna in kompletteringar av olika slag då detta är en ny producerad lägenhet vi köper, men alla dessa är godkända.
Sen ringde dom från banken och vi la upp vårt lån, hur mycket och hur mycket som skulle vara brygglån då vi får tillträde innan dom nya köparna får tillträde till min lägenhet.

Har nu skrivit på lånehandlingarna förra veckan och dom har bekräftat att dom har fått in dessa och att dom är godkända.
Tillträdet sker den 14/12 och betalningen ska ske till den nya fastigheten senast den 11/12.
Min fråga är nu, när gör dom sin sista UC förfrågan? Med tanke på att alla lånehandlingarna är påskrivna och allt är mer eller mindre klart.

Varför jag undrar är att vi ska köpa lite nya möbler till lägenheten och tänkte ta detta på avbetalning och vill inte att detta ska få dom att säga, tack men nej tack för jag har dragit på mig en UC förfrågan till...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Dom har ett eget forum där dom sagt att ny uc endast om löftet var si och så gammalt.

Handla möblerna på nätet med klarna så kommer du runt det
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Jo jag såg det på deras egna hemsida men tänkte om ngn hade egna erfarenheter... det borde ju vara grönt om allt är upplagt via en handläggare och vi har fått lånehandlingarna och skrivit på?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jo jag såg det på deras egna hemsida men tänkte om ngn hade egna erfarenheter... det borde ju vara grönt om allt är upplagt via en handläggare och vi har fått lånehandlingarna och skrivit på?

Det borde det vara
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp