Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

SBAB, godkänd höjning av bolånet och bakade in andra lån

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av lusa, 9 juni 2018.

1. lusa

lusa Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Trofépoäng:
    46
    Hej
    Vill bäretta om mig lite. Kanske ni kan också göra det. Och jag ber ursäkt för språk. Hoppas ilni förstår min svenska.

Efter många år varit spelberoende, entligen ser framtiden bättre. Hade runt 1 miljon skulder när jag slutade spela 7 månader sen. Först jag vill tacka min fru för support. Hon hade tagit lån för lösa mina konstiga dåliga skulder med hög ränta.

Början av maj jag hade skulder så där;

320k 5,50 (medsökande)
    280k 4,5
    60k 5,3
    60k 11
    220k 5,3 (frugen tagit själv för mig)
    25 ff
    4.1 uc

Plus bolån fran SBAB.. men vi hade inte amorteringkrav för huset. Så det var inte så mycket.
    Men endo jag betalade jätte mycket skulder månadvis. Jag har bra lön så kag kunde betala men det var dumm att betala saker att redan bortta. Förstår ni mig. Spelade bort allt men ska betala de för 10 år !!!
    Kunde inte sova för dagar veckor månader. Sen jag tänkte höja bolån, lösa skulder och amortera för huset. Det var "a kind of saving". Sen försökt att höja bolån över internet i sbab hemsida. Kunde inte ha nànting därför att det var över 500k. Det var stort besviken för mig. Sen jag jag skickade email till kundtjänst. Fick svar att jag måste ringa de. Jag tänkte ringa men hade inte mycket hope. Väntade 1,5 timmar i kö på telefonen. Sen entligen det var min tur. Jag sa först jag vill bäretta om mig lite. Jag sa att jag var spelberoende men spelar inte för 6 månader. 9ch jag har jätte mycket skulder. Betalar skulder utan problem men kan inte göra framtiden bra för mina barn. Aldrig betalade en dag sen.. hade aldrig anmärking. Bor i ett hus som värderar bra och vill höja lånet. Han sa tack för att vara ärligt. Sen frågade hur mycket skulder jag hade. Jag sa nästan 1 miljon. Sen han sa att tyvärr det var o möjligt att gå vidare på systemet därför att der är över 500k. Jag sa att jag vet men kanske du kan kolla manuelt. Jag tänkte att amortera för huset istället betala för privat lån. Han sa OK. Sen frågade om alla skulder. Jag bärettade allt. Sen han vilja ta en UC. Jag sa att det var inte alls bra men ta endo. Han sa att han måste kolla där också. Han jämförde alla nummer som jag sa och finns på uc och såg att allt stämmer. Sen han sa Vänta ett ögonblick :) efter några minuter komm tillbaka. Han sa att det ska lösa mina skulder. Men 3 högsta beloppet de skulle betala. Så det var total 820 k och det var de skulle lösa allt. De skulle inte betala nånting till mig. Jag sa att det var helt ok för mig. Jag skulle betala först hög räntan men drt var ok för mig. Det sänkte nästan 3000 varje månad för nu. Och om 3 år ska bli 6000 kr mindre betallning. Istället betala 10 år dumma skulder jag tror att det mycket bättre.
    Nu kännes jätte bra !!!
    Hoppas ni kan också hitta en lösning för ekonomi.

Carpediem, Helmer, Barajag och 8 andra gillar detta.
  2. pala87

pala87 V.I.P

Mottagna gillanden:
    311
    Trofépoäng:
    457
    Grattis till hjälpen!
    Inte ofta banken hjälper personer med spelproblem (verkar det som).
    Nu har du lärt dig en läxa och hoppas du håller dig spelfri :)

Helmer, IHope och Kimsan72 gillar detta.
  3. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    193
    Trofépoäng:
    347
    Bra jobbat och grattis!!

Helmer gillar detta.
  4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 244
    Trofépoäng:
    1 027
    Uppfattat sbab som ganska stram, tur de gick bra

Helmer gillar detta.
  5. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 244
    Trofépoäng:
    1 027
    Vad har du fär inkomst? Så där bra betyg med 25ff är ovanligt

6. lusa

lusa Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Trofépoäng:
    46
    Hej tack alla för svar.. säkert slutat att spela.. jag vill leva nu.
    Har 35 inkomst(450 k 2017) Och det var länge sen jag hade ansökt eller blivit beviljat för lån. Det fanns faktist 22ff när jag pratade med de. Vet inte spelar stort role. Detta stora lån är 2 år gammal.

Lasseman gillar detta.
  7. lusa

lusa Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Trofépoäng:
    46
    Nu dom stora lån är betalat. men syns fortfarende på UC. Det är inte updeterat än. Betyg är 2.9 15 ff kvar.. Varje månad 3-4 ff försvinner. Betyg blir bättre i tiden när ff försvinner..

Carpediem, Lasseman och IHope gillar detta.

Dela sidan