• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SEB med postunderskrift eller Santander med e-legitimation?

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Någon som har erfarenhet av SEB? Har sökt ett lån via Lendo på 100 000 kr och SEB gav mig bäst ränta. Därefter Santander. Skillnaden i totalbeloppet att betala tillbaka är ca 14 000 kr. SEB vill ha påskrift med post, och Santander e-legitimation. Bara det gör att jag överväger Santander. Ingen har begärt kompletteringar men jag funderar på om SEB kommer att begära det i efterhand? Det är egentligen inga problem i sig, men jag slipper helst den processen.

Däremot har jag inte bestämt om jag ska ta lånet eller ej, måste sätta mig ned och göra en budget och se över det, men ville bara se vilka bud jag fick och överväga övriga faktorer sen. Därför lutar det åt SEB, begär de kompletteringar och det blir några problem då är det inte någon big deal. Kan ju ändå välja Santander sen om det är så

Det är skillnad i återbetalningstid, SEB 2 år mindre men skillnaden är inte ens 100 kr i månaden i jämförelse med Santander.

Hur hade ni resonerat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Uta tvekan det lån med bäst villkor, vilket verkar vara SEB.
Att behöva betala i 2 år till i utväxling för att få skriva på med e-leg finns inte på kartan.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Någon som har erfarenhet av SEB? Har sökt ett lån via Lendo på 100 000 kr och SEB gav mig bäst ränta. Därefter Santander. Skillnaden i totalbeloppet att betala tillbaka är ca 14 000 kr. SEB vill ha påskrift med post, och Santander e-legitimation. Bara det gör att jag överväger Santander. Ingen har begärt kompletteringar men jag funderar på om SEB kommer att begära det i efterhand? Det är egentligen inga problem i sig, men jag slipper helst den processen.

Däremot har jag inte bestämt om jag ska ta lånet eller ej, måste sätta mig ned och göra en budget och se över det, men ville bara se vilka bud jag fick och överväga övriga faktorer sen. Därför lutar det åt SEB, begär de kompletteringar och det blir några problem då är det inte någon big deal. Kan ju ändå välja Santander sen om det är så

Det är skillnad i återbetalningstid, SEB 2 år mindre men skillnaden är inte ens 100 kr i månaden i jämförelse med Santander.

Hur hade ni resonerat?
Jag hade valt SEB, min fru tog ett lån hos SEB för ca 6 månader sedan med snigelpost hela processen tog ca 7 arbetsdagar innan pengarna var på kontot inget krångel.
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
82
Poäng
237
Hade också valt SEB och har själv ett lån via dem. Att få pengarna efter 2-3 dagar eller 7-8 dagar spelar väl ingen roll? Precis som @Lasseman skriver ovan.
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Signerade och skickade med snigelpost i fredags, idag fanns pengarna på mitt konto!
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Men förstår inte inloggning med bank-id, måste jag ha en särskild för SEB för jag kan inte logga in med det jag har.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp