Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

SEB:s studentlån

Hej,

Jag har ÅTERIGEN satt mig i skiten. Jag är en spelberoende student som under lång tid varit fri från spel men nu drabbats av ett återfall. Jag har under november och december månad - den period jag ägnade mig åt, utöver studier: hasard och dobbel - åtagit mig snabblån på sammanlagt 7tkr och en sen mobilräkning. Inget som torde synas på UC. Nu har jag sedan mitten av december varit spelfri och träffat en psykolog, men jag är likväl skuldsatt och pank. Jag önskar samla alla dessa lån under ett och samma: SEB:s studentlån som jag tidigare utnyttjat 15tkr av och således 10tkr kvar att förfråga om. Av de två inbetalningskrav som utgått till mig angående det lånet har jag bara betalat ett, och det andra ligger kvar - om än inte ännu förfallet.

Min fråga är följande: har jag någon chans att få lånet med sammanlagt tre (eller fyra) UC-ff och en ännu obetald fordring på lånet. Har långt till närmsta SEB och åker ogärna dit i onödan.

Tilläggas bör att jag tidigare sökt utöka lånet men hade då ännu inte ens fått min fösta fordring och därför inte betalat in något - den gången blev jag nekad. Min fråga är alltså om något kan ha förändrats av att jag gjorde en inbetalning.

Du gör nog bäst i att åka dit och fråga eller prova att ansöka. Dels är det nog få om ens någon här som har det lånet och även om någon har så är det svårt att ge ett svar på din fråga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp