• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Sen betalning brocc

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Kommer inte kunna betala min faktura från brocc den här månaden på ca 3000 kr som skulle dras på autogiro imorgon. Vad händer? När skickas det till inkasso och får man nån anmärkning? Jag har inte koll på sånt här och är skitnervös.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Utgår från man får en påminnelse först?
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Ja det står så i avtalet men efter det vet jag inte. Inkasso eller fler påminnelser?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Lär stå i avtalet om du inte betalat påminnelsen går fodran till inkasso men provat söka om betalfri månad? Det står på hemsidan du kan ansöka om ett par stycken per år.
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
du kan vara lugn dom skickar inkassokravet till lowell alltså bara den summman och dom brukar gå med på anstånd 1 månad om du har svårt att betala. lånet sägs inte upp förens 3e månaden 3 förfallna avier.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Ok gud vad skönt att veta. Man blir lätt nojjig när man inte har koll alls på sånt här
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Men efter påminnelser (typ kommande veckorna) skickas ärendet alltså vidare till inkasso. Men alltså det här med missbrukad kredit och sånt man läser om.. När riskerar man att få det? Nojjig igen...
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Men efter påminnelser (typ kommande veckorna) skickas ärendet alltså vidare till inkasso. Men alltså det här med missbrukad kredit och sånt man läser om.. När riskerar man att få det? Nojjig igen...
När lånet sägs upp till sin helhet, oftast efter 3 missade betalningar
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Men efter påminnelser (typ kommande veckorna) skickas ärendet alltså vidare till inkasso. Men alltså det här med missbrukad kredit och sånt man läser om.. När riskerar man att få det? Nojjig igen...
Hur gick det?

Jag har en avi som gått till påminnelse hos Lowell. Någon som vet hur processen ser ut. När kommer inkassokravet? Hur lång tid att betala den? Får man missskött anmärkning? När sägs lånet upp?
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Det var inga problem alls. Efter jag fick brev från lowell och jag ringde till dem så fick jag en månad på mig att betala annars skulle jag återkomma om jag hade svårt att betala. Dom var mycket vänliga och hjälpsamma. Brocc var också hjälpsamma senare och kunde även få betalfri månad utan problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp