Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Sileo inkasso - så hjälpsamma

Diskussion i 'Inkasso' startad av Myra, 24 juli 2018.

1. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    581
    Trofépoäng:
    577
    Är så tacksam att Sileo är så tillmötesgående och hjälpsamma, vilken skillnad mot en del andra Inkassobolag! Har redan en avbetalningsplan hos dem. Nu i dagarna fick jag brev från Sileo att det tillkommit två nya skulder och det var från Avida. Ringde Sileo och var beredd att böna och be men hann knappt säga mitt personnummer så frågade killen om jag ville lägga till de nya skulderna till den befintliga avbetalningsplanen utan att höja månadsbeloppet på 600 kr. Blev så paff men väldigt tacksam så klart.

Dagens andra samtal gick till PayEx Inkasso. Stor skillnad i bemötande mellan PayEx och PayEx Inkasso. De frågade hur mycket jag klarade av att betala per månad och jag frågade hur mkt de kan acceptera som lägsta belopp... 200 kr svarade dem och frågade OM jag kan klara av 200 kr/mån (tack och bock!!!!) De sa också att det är viktigt att det är ett belopp som jag känner att jag klarar av. Den totala skulden är "bara" på 1 600 kr och visst blir det ränta etc men det är en räddning för mig så jag kan hinna ikapp med andra skulder.

Har en jättehög med brev att öppna, har börjat med de mest akuta från Inkasso, ett från Kfm (påminnelse att skicka in delgivningskvitto som jag redan skickat in) och sånt. Tar emot ngt så fruktansvärt att öppna alla dessa brev men det måste göras!

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 948
    Trofépoäng:
    967
    Vilka brukar skicka till Sileo?

3. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    581
    Trofépoäng:
    577
    Vet inte vilka som skickar dit men i mitt fall är det Frogtail som skickade dit efter ca 6 månader utan betalning. Sen skickade EasyCredit och Credigo till Avida först och när jag inte betalade så har Avida skickat till Sileo. Dock sa Avida när jag ringde att de inte kunde säga när de skulle skicka till Kfm och då så jag att jag är tvungen att ta risken, kunde inte betala ngt alls. De sa inte att det skulle gå till Sileo.

4. krat

krat V.I.P

Mottagna gillanden:
    50
    Trofépoäng:
    167
    Ferratum och klarna. Klarna visserligen till legalis inkasso som är en bilfirma till sileo. Legalis har fört över mitt inkasso på klarna denna månad till sileo

5. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 352
    Trofépoäng:
    1 027
    Sileo brukar väl medt köpa skulder, dom agerar sällan inkasso åt andra, det gör ju skillnad i hanteringen också, äger dom skulden så gör dom som dom vill med den. Är dom inkasso åt annan måste dom agera utifrån vad deras uppdragsgivare sagt

6. Tessanki

Tessanki V.I.P

Mottagna gillanden:
    133
    Trofépoäng:
    297
    Ferratum,flexilimit,monetti,frogtail och 365:an.Dom här lånen har jag hos sileo inkasso och dom har slagit ihop lånen.Betalar 700 kr/månad.Jag får köra på det här låga beloppet just nu,tills mina andra skulder minskar.Jag tycker att dom är väldigt bra att ha göra med.

7. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 948
    Trofépoäng:
    967
    Skickar inte Monetti/Frogtail sina till Gothia/Arvato? Eller har dom bytt till Sileo?

8. Tessanki

Tessanki V.I.P

Mottagna gillanden:
    133
    Trofépoäng:
    297
    Tjena Terry,mina lån har gått till sileo i år och jag tror det kan variera mycket var det hamnar till slut.Mina skulder t ex hos Avida gick till Axator(ursäkta stavningen).Dom är inte medgörliga ,ville inte slå ihop mina 2 skulder till ett.Ja dom äger mina skulder och har skickat ett av dom till kronofogden.Det blir anmärkning nr 3.Just dom här skulderna ska betalas in i veckan och adios till det inkassobolagen:p:eek:

Dela sidan