• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Någon som har liknande erfarenheter från Sileo?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
Hej på er, någon som har erfarenhet av att ha haft avbetalningsplan hos Sileo som sedan gått till kfm men som de återkallat?

Sileo har varit väldigt sjyssta men de sa upp min plan eftersom jag inte kunde betala i tid och sen fick jag en ny när jag ringde och då ville de ha 1500 kr i engångsbelopp omgående, kunde bara betala 750 kr.
Nu har de skickat till Kfm. Den totala skulden att betala är 2800 kr.
Enligt planen skulle jag ha betalat 750 kr/månaden.

Ngn som har fått sitt ärende hos kfm återkallat och vad krävde Sileo för det?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
387
Mottagna reaktioner
141
Poäng
327
Jag har fått det återkallat en gång. Hade en stor skuld så tror jag betalade 5-6,000kr för att få den tillbakadragen. Andra gången nekade dom.
 

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
49
Poäng
147
betala den helt enkelt inga stora pengar=done
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
betala den helt enkelt inga stora pengar=done
Självklart hade det varit enklast! Men jag kan inte betala alls just nu då jag har andra superakuta ärenden som kommer gå till kfm med mkt större konsekvenser.
Så min fråga var inte om jag ska betala eller inte utan om ngn fått återkallat. Men tack för tipset ändå ;)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
Jag har fått det återkallat en gång. Hade en stor skuld så tror jag betalade 5-6,000kr för att få den tillbakadragen. Andra gången nekade dom.
Tack för svar, ska se om jag kan få ihop ngt till nästa vecka och kan ringa dem och be. Men tyvärr har jag många andra skulder att betala och alla är avbetalningsplaner. Det är taaaaajjjjjjt!
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Hej,

Har ett pågående ärende hos Sileo som är fantastiska att ha att göra med. De är dock inte lika fantastiska när det gäller återkoppling. Mailade en fråga rörandes mitt ärende för 1 1/2 vecka sedan utan ett knyst. Någon som har liknande erfarenheter från Sileo?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Hej,

Har ett pågående ärende hos Sileo som är fantastiska att ha att göra med. De är dock inte lika fantastiska när det gäller återkoppling. Mailade en fråga rörandes mitt ärende för 1 1/2 vecka sedan utan ett knyst. Någon som har liknande erfarenheter från Sileo?
Brukar få svar efter 1-2 dagar, men ring för guds skull istället :) Pratade med världens trevligaste handläggare idag. Dom är fan bäst vare sig det gäller betalningsfri månad eller öka/sänka planer
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 199
Mottagna reaktioner
1 271
Poäng
997
Brukar få svar efter 1-2 dagar, men ring för guds skull istället :) Pratade med världens trevligaste handläggare idag. Dom är fan bäst vare sig det gäller betalningsfri månad eller öka/sänka planer

Kan bara instämma!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Sileo har ju fördelen att dom inte driver inkasso åt andra, utan förvaltar skuldportföljer och därmed ganska fritt kan bestämma över sina beslut
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Fick idag föreläggande från KF på en skuld hos Sileo. De hövdade att avbetalningsplanen gått ut. Detta var felaktig, men grundades enligt dom på att de nyligen tagit över ärendet från Legalis och att det ”skett en miss” angående avbetalningsplanen. De skulle återkalla ärendet och skicka en ny bekräftelse på avbetalningsplanen.
Har läst här inne någonstans att någon varit med om samma.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp