Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Sista betalningsanmärkning borta, när sjunker scoren?

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av Gäst123, 3 juni 2018.

Tags: Add Tags
  1. Gäst123

Gäst123 Gäst

Idag kl 00.00 försvann min sista anmärkning! Så skönt att ja smäller av.
    Däremot hade ja 16,4 i score på kreddy men nu 30,2! Någon som vet hur länge de dröjer innan den sjunker igen?
    Hade tänkt mig ett samlingslån men kanske bättre att vänta

Helmer gillar detta.
  2. tapetklister

tapetklister Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    27
    Är också ganska nyfiken då min sista anmärkning försvinner denna månad.

3. mystiskkvinna

mystiskkvinna Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    32
    varför blir scoren så hög fast anmärkningarna är borta?

4. biggen

biggen Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Trofépoäng:
    147
    Förmodligen för att UC jämför dig med en annan målgrupp. Dvs med folk som inte har betalningsanmärkningar. Sen är det väl andra faktorer som spelar in, inkomst ålder etc påverkar också vilka man jämförs med. Sen när man är placerad i en grupp så gäller dom vanliga faktorerna såsom antal ff, totalt blanco, krediter och antal långivare som avgör ens score.

5. gudar

gudar Gäst

För att vi som gjort bort oss ekonomisk ska bli straffade livet ut.
    Det finns inget slut på straffet.

6. Gäst123

Gäst123 Gäst

Så hade de kanske varit lättare att få ett samlingslån dagen innan anmärkningen försvann än dagen efter den försvann.
    Det är väl nästan värre med hög score utan annärkning. Nästan som att man fortfarande har stämpeln på sig fast de syns på ett annat sätt (scoren) :(

7. JeffreyLebowski

JeffreyLebowski Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    42
    Har det inte att göra med att folk som haft betalningsanmärkningar ofta har en vilja att ta stora krediter när dom äntligen kan?
    Har för mig att någon förklarat det så - samtidigt som någon sa, du jämförs med en annan grupp också.

Att det skulle vara enklare att få ett lån med anmärkning tror jag dock inte, häng ut 1-3månader utan nya krediter så kommer det sjunka.

IHope och Skogsmulle gillar detta.
  8. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    137
    Trofépoäng:
    317
    Jo det är ju även att man har stor risk att man får en anmärkning (när en anmärkning försvinner) därför blir det nog sämre score men det var jag har läst här!
    Och placeras i en annan grupp osv

9. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    356
    Trofépoäng:
    497
    Egentligen skulle personer med anmärkning ha betydligt högre score. Över 40 minst. Vet ej de exakta orsakerna varför scoren blir lägre när man placeras i jämförelsegruppen med andra som har anmärkning. Måste vara otroligt vanligt att en person som har anmärkning kommer få åtminstone en anmärkning till inom de närmastev 12 månaderna.

10. biggen

biggen Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Trofépoäng:
    147
    Nu diskuterar vi UC score som om en anmärkning vore den enda variabeln. I detta fall tror jag op har hög belåningsgrad i förhållande till sin inkomst. Alternativt många ff och utnyttjad kortkredit eller en kombination av allt. Om din sista anmärkning går ut och du inte har några ff eller skulder som kommer man naturligtvis få ett bra betyg.

Dela sidan