• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Sista utvägen

S

Sista utvägen

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Jag vet inte var jag ska börja eller ens hur jag ska börja :( men jag har satt mig och familjen i sån otroligt skit :( har otroliga skulder och kan inte längre ta mig ur dessa. Har två små barn som jag bara vill ska få en glad å pigg mamma. Men att försöka lösa varje minut av dagen till skulder har knäckt mig totalt. Idag åkte jag hem från jobbet, fick panik, måste hem å försöka låna ihop 50.000:- det som behövs för att klara mig/oss/familjen fram tills skatten betalas ut. Men jag lyckas inte :( får inte tag på 50.000:- och har varken familj eller vänner som kan hjälpa mig. Hur ska jag göra?? Jag räknade lastbilarna när jag körde hem... tänkte att den femte väljer jag... men sen såg jag tjejerna framför mig.. deras panik om jag försvann ur deras liv.
Hur ska jag göra för att kunna få tag på 50.000:- tills i morgon helst?? Nån som har nåt endaste förslag, snälla...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Hur ser dina förutsättningar ut? UC.

Kan relatera till känslan:(, men det är bara pengar. Ibland känner jag bara att jag släpper allt med skulder och skit. Så det får som det går. Står själv just nu i en katastrofal situation.
❤️
 
S

Sista utvägen

Gäst
Poäng: 0
Sista dagarna har betalningsanmärkningarna börjat trilla in :( så UC ör också katastrof. Helt säkert, jag kommer inte överleva detta...
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
- Vilka lån har du? Aktörer etc?
- Kolla upp vad din UC har för betyg. Senaste upplysningen du fått hem ex. Likaså med creditsafe och bisnode.
- varför behöver du 50.000?
- har du betalningsanmärkningar som syns på upplysningen?
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Det kanske blir lättare för dig om du släpper allt till kronofogden och får löneutmätning? Då vet du ju att du får pengar till hyra mat osv så du klarar dej varje mån och kan ta hand om barnen.
 
S

Sista utvägen

Gäst
Poäng: 0
jag har de flesta aktörer. :(
Det började med en renovering, som vi sparat ihop till, som sedan blev dyrare ön beräknat och då nekade banken oss lån, vilket gjorde att vi hamnade i lånekarusellen. Har lyckats hålla det flytande två år nu. Men nu har jag en skuld på 48.000:- till kronofogden som ska vara betald i morgon och jsg löser det inte!! Mår så sjukt dåligt. Finns inget spelberoende eller annat beroende inblandat i detta.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
jag har de flesta aktörer. :(
Det började med en renovering, som vi sparat ihop till, som sedan blev dyrare ön beräknat och då nekade banken oss lån, vilket gjorde att vi hamnade i lånekarusellen. Har lyckats hålla det flytande två år nu. Men nu har jag en skuld på 48.000:- till kronofogden som ska vara betald i morgon och jsg löser det inte!! Mår så sjukt dåligt. Finns inget spelberoende eller annat beroende inblandat i detta.
Har du någon partner som du bor tillsammans med? Vet denne om dom situation? Jag skulle berätta allt så fort som möjligt i annat fall, går inte att lösa sånt själv och försöka hålla skenet uppe. Sen är pengar verkligen inte något som du ska springa framför en lastbil för. Både för din egen skull, dina barns skull och lastbilschaufförens skull. När du om några år ser tillbaka på den situation du nu är i kommer du inte fatta att du ens tänkte tanken att göra detta pga pengar.
Börja med att berätta för närmaste, sen kollar du exakt skulder så du har allt samlat och boka tid hos skuldrådgivare.
Angående det som ska in imorgon. Ring till KF och säg som det är. Fråga vad nästa steg blir etc så du vet. Äger du hus eller lägenhet? Har du något att sälja?
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
TS tror du måste berätta lite mer om din sitaution och förutsättningar om vi ska kunna ge dig mer råd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp