• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sitter i skiten...

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Nu har allt kommit ikapp mig....Sitter i skiten strax :(
Att släppa allt till Kronofogden är inget alternativ, vet bara inte hur jag ska göra/prioritera för att hålla mig ovan vatten tills jag kan söka samlingslån...

Blancolån/Krediter 300.000 totalt (synligt)
Inkomst 370.000
UC FF: 37 (!) varav 29 av dem är 6 mån och äldre
UC score: 36% (om kontanfinans börjar rapportera till uc lär ju det stiga...)

Ligger just nu efter ca 2 v med Mobillån (2000 kr), Klarna (2200 kr) Bank N (2800 kr) och en annan faktura på 2000 kr.

Får inte lån/höjning någonstans mer, har prövat överallt jag vet :(. Bra creditsafe men 1 på bisnode...
Har lagt ut lite saker till försäljning men det kommer inte generera mer än några tusingar....

Har typ 300 pix på kontot just nu....

Hur fasiken ska göra nu när nästa lön kommer, vad ska jag prioritera att betala?
Skulle behöva betala in Mobillån-fakturan asap annars skickar de hela skiten till inkasso/KFM utan avbetalning....

NÄR kan jag söka samlingslån. Under 20% bi UC store? Under 20 UC FF?

Helt jäkla ångestfylld....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Du har ju inte alls mycket synliga blancolån och krediter, när dessa 29 förfrågningar går ut så kommer ditt betyg att vara kanon ju.
6 månader ska väl på något sätt gå att hålla sig flytande?
Misstänker att släktingar har du kollat med?
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Du har ju inte alls mycket synliga blancolån och krediter, när dessa 29 förfrågningar går ut så kommer ditt betyg att vara kanon ju.
6 månader ska väl på något sätt gå att hålla sig flytande?
Misstänker att släktingar har du kollat med?

I november är 29 förfrågningar borta, så då känns det som att det borde gå! Men hur jag ska klara mig till dess... Ligger back ca 10 K varje månad och har löst det med att höja upp krediter och tagit nya lån. Nu är det stopp överallt :/

Skulle behöva 50 k för kunna flyta fram till november men det är stopp överallt...

Har ingen att fråga heller.....

Gjorde en fuling nu och plocka ut en mobil via Telia som jag ska kränga, då kan jag betala det ligger jag efter med, men sen då :(
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Bank N kan du missa 3 avbetalningar innan det sägs upp. Du kan även ansöka om betalningsfri månad.
Klarna går till Legalis inkasso. De är riktigt bra att ha att göra med.
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Du blir dock spärrad i några år hos klarna om det går till inkasso
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 279
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
När jag satt i din situation började jag förfalska lönespecar för att få högre lån. Det gjorde att jag höll mig flytande sex månader, men det gjorde också så att min nuvarande skuldbörda är 300 000 högre än den hade varit annars.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
När jag satt i din situation började jag förfalska lönespecar för att få högre lån. Det gjorde att jag höll mig flytande sex månader, men det gjorde också så att min nuvarande skuldbörda är 300 000 högre än den hade varit annars.

Aha. Den vägen vill jag inte gå, men jag förstår desperationen!

Jag kommer inte få lån ändå då jag har för många UC ff och för högt score, så problemet ligger inte där :(
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
De rapporter missbrukad kredit vid uppsägning. Så var uppmärksam när breven börjar komma.
Norwegian brukar kunna erbjuda höjning av kredit osv med 6 månaders mellanrum. Så om du ska prioritera är den bra att ha kvar som en nödlösning. Och satsa på att försöka få avbetalningsplan med mobillånskulden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp