• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ska jag anmäla detta.

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
hejsan kan någon som är kunnig hjälpa mig med en sak här. I oktober så blev min skuld skickad till alektum ifrån ferratum. fen var då på 40037.

Jag fick en betalningsplan ifrån ferratum på 6037kr i månaden. Och har betalt in i denna ordningen.

November.6037
December 6037
januari:6100
febrari: 18000
Och mars så stod det 8531kapitalskuld. Betalade in allt som stod på räkningen.. Nu vill dom altså ha 280kr till. Dom tvingar mig betala ränta fram tilös den dagen skulden skulle ha varit betald, dvs i juni. Jag har fått liga o betala ränta på kapitalskulden va från början och inte på vad den har varit under tiden fakturan skapas. hur kan detta vara lagligt... Dom har altså på 4 månader lagt på nästan 5000. och dom trollar fram avgifter fortfarande
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Eggcited

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
29 December 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
hejsan kan någon som är kunnig hjälpa mig med en sak här. I oktober så blev min skuld skickad till alektum ifrån ferratum. fen var då på 40037.

Jag fick en betalningsplan ifrån ferratum på 6037kr i månaden. Och har betalt in i denna ordningen.

November.6037
December 6037
januari:6100
febrari: 18000
Och mars så stod det 8531kapitalskuld. Betalade in allt som stod på räkningen.. Nu vill dom altså ha 280kr till. Dom tvingar mig betala ränta fram tilös den dagen skulden skulle ha varit betald, dvs i juni. Jag har fått liga o betala ränta på kapitalskulden va från början och inte på vad den har varit under tiden fakturan skapas. hur kan detta vara lagligt... Dom har altså på 4 månader lagt på nästan 5000. och dom trollar fram avgifter fortfarande


Det är bara att betala in det och sedan dom spärra dig för life.

Mitt gick till alektum när jag släppte det och då ville dom ha 40.000kr + 8800 kr i ränta delat på 4 månader...

Så bara betala in det, du kommer må så mycket bättre när dom är helt ute ur ditt liv.

Tänk det positivt du kommer få tillbaka 30% av all ränta du betalat in i januari/februari nästa år också.
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Haha jo men jag har svårt o förstå. jag betalade in allting som stod på räkningen. Ändå säger dom RÄNTA.. Ränta på vad? Att dessa Alektum får verka i Sverige kommer kag aldrig förstå.. Hon tom klickade mig i telefonen
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Har dom något kontor i skåne, jag vill åka dit och prata med dom ansikte mot ansikte dessa jävla kriminella avskum
 

Eggcited

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
29 December 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Har dom något kontor i skåne, jag vill åka dit och prata med dom ansikte mot ansikte dessa jävla kriminella avskum

Dom har sitt kontot på malta.
Sedan är det inte så¨mycket du kan göra, du signerade låneavtalet med dom.
Därför man alltid skall läsa det finstilta.

Bara betala restereande så är du av med dom sen.
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Dom sköter ju bara uppdraget dom fått.

Det låter ovanligt att beräkna ränta sådär, vad stod det om det i avtalet?
jag respekterar givetvis om dom sköter lånet. jag betalar i tid och jag har betalt av skulden i förväg. När jag fick avbetalnibgsplanen så la dom till 4400kr på skulden, det var va det skulle kosta mig om jag betala av exakt summa enligt plan fram till juni. Men redan i mars va jag klar. Altså 3månader innan. dom vill då altså ha pengar o ränta fram till juni. Och min sista faktura va nu på 8530 jag betala in allting. men nu uppstod en avgift till och det säger dom e ränta men när jag fråga ränta på vad? Så sa hon bara betala betala betala betala o sen la hon på.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
jag respekterar givetvis om dom sköter lånet. jag betalar i tid och jag har betalt av skulden i förväg. När jag fick avbetalnibgsplanen så la dom till 4400kr på skulden, det var va det skulle kosta mig om jag betala av exakt summa enligt plan fram till juni. Men redan i mars va jag klar. Altså 3månader innan. dom vill då altså ha pengar o ränta fram till juni. Och min sista faktura va nu på 8530 jag betala in allting. men nu uppstod en avgift till och det säger dom e ränta men när jag fråga ränta på vad? Så sa hon bara betala betala betala betala o sen la hon på.
Ränta från dagen du betalade tills de hade pengarna hos sig.
De är inte de enda som gör så.
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Ränta från dagen du betalade tills de hade pengarna hos sig.
De är inte de enda som gör så.
betala den 25 låt säga dom fick pengarna den 28. 280kr i ränta för de? Så då ska dom ha ränta på dessa 280 också tills dom har pengarna hos sig menar du? Haha sluta
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp