Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ska jag släppa denna skuld eller hur skulle ni gjort?

Diskussion i 'Fritt' startad av isis, 9 juli 2018.

1. isis

isis Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    12
    Jag har skulder på ca 100.000 hos kronofogden, tyvärr stiger dom väl varje dag :-(

Just nu studerar jag och betalar inte av något på dessa då jag dessutom har en hög hyra och väldigt lite över varje månad.

Jag har också en stor skuld som ligger hos inkasso den är på 200.000 (uppdelat på två) jag har lyckats hålla den från att gå till kronofogden och nu även fått ner månadskostnaden. Nu betalar jag 2000 vilket knappt täcker räntan så den går ju inte ner men det enda jag har råd med :-( (har précis ändrat så vet inte hur mycket)

Om ett år kommer jag börja jobba och kommer ju då få löneutmättning. Jag jobbar också hårt för att byta bostad och få ner min månadskostnad.

Men nu funderar jag, är det bätter att släppa det stora lånet till kronofogden och istället spara dessa 2000 som jag betalar nu (vill gärna spara lite så jag har pengar over när jag får löneutmätning) För när löneutmättningen kommer igång kommer jag ju endå inte ha råd att betala på detta och skulden kommer ju endå inte sjunkit något. Att betala in dessa 2000 till kronofogden finns ju också men frågan är hur mycket det påverkar en så stor skuld endå?

Kommer man överhuvudtaget kunna betala av 300.000 hos kronofogden eller ökar räntorna för mycket? (hade hopp om att kunna betala dom på ett par år. Eller vad ska man göra? (kommer få löneutmätning på ca 12-13 tusen per månad sedan när jag jobbar (om jag hittar billigare boenden)
    Min sambo och jag vill ju dock flytta utomlands på sikt så kanske bara lika bra att dra.

2. Mirakel

Mirakel Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    146
    Låter inte som en omöjlig summa ..
    Däremot ..dina inkasso låter som en evighetsfälla .. du har lika myckwt skuld kvar även när du betalar verkar det som.. kan du få till en deal där du amorterar o de kapar räntan så slipper ni varandra någon gång .. men visst när allt ligger hos kronofogden kanske du får bättre överskådlighet. Det lär ju inte bli dyrare än idag

.. mina 1.5 miljoner känns som att fånga loch ness monstret

3. isis

isis Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    12
    Jag tror att jag endå fortsätter att betala på inkasso så jag slipper få det skickat till kronofogden.
    Ska också försöka betala av mina småskulder hos kronofogden (finns en del små summor) och om det bara ligger kring 100 000 så borde jag kunna betala av det fort när löneutmätningen kommer igång efter mina studier. Ska försöka se om dom kan tänka sig kappa räntan.
    När dom är borta kan jag ju amortera bort fortare på skulden eller kanske till och med lyckas få ett lån med bätter ränta och betala av det.

Önskar också att jag fort får tag på en billigare lgh så jag får mer pengar over också :-(

Lasseman gillar detta.

Dela sidan