• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ska titta på en lägenhet imorgon, kommer jag få den?

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Mycket intressant. Sett att HomeQ börjat med en tämligen överdriven kontroll av nya hyresgäster så det kanske är på gång hos flera.
Tämligen överdriven kontroll?! Nja, överdriven kontroll är nog ingen rätt definition med tanke på det stora fusket av falska anställningsavtal och lönespecifikationer som folk lämnar in i samband med att de söker boende… så MYCKET BRA skulle jag vilja säga att HomeQ har ökat sina kontroller… :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Tämligen överdriven kontroll?! Nja, överdriven kontroll är nog ingen rätt definition med tanke på det stora fusket av falska anställningsavtal och lönespecifikationer som folk lämnar in i samband med att de söker boende… så MYCKET BRA skulle jag vilja säga att HomeQ har ökat sina kontroller… :)
Håller med dig och går smidigt som fan att få lägenhet via homeq jag la in våra arbetsgivareintyg. Vilket är fullt förståeligt det leder ju till att dom kan erbjuda lägenhet till seriösa som uppfyller kraven = slipper slösa massor tid i onödan på att filtrera bort folk. Fick flera erbjudanden direkt snabbare en vad jag trodde. Jämt hört det va svårt få lägenhet och bodde i köpes inann så
Visste inte. Men jag fick hur många erbjudanden som helst :)
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Hyresvärden jag bor hos tar UC och ett av kraven är att man ska ha en total årsinkomst för den eller de som upptas i hyreskontraktet som motsvarar tre årshyror bland annat men det står tydligt när man läser kraven hos dom . Detta har mött väldigt sura miner i social media och vi som bor här anses vara onaturliga människor .
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hyresvärden jag bor hos tar UC och ett av kraven är att man ska ha en total årsinkomst för den eller de som upptas i hyreskontraktet som motsvarar tre årshyror bland annat men det står tydligt när man läser kraven hos dom . Detta har mött väldigt sura miner i social media och vi som bor här anses vara onaturliga människor .
Onaturliga? o_O
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Hyresvärden jag bor hos tar UC och ett av kraven är att man ska ha en total årsinkomst för den eller de som upptas i hyreskontraktet som motsvarar tre årshyror bland annat men det står tydligt när man läser kraven hos dom . Detta har mött väldigt sura miner i social media och vi som bor här anses vara onaturliga människor .
Tre månadshyror i inkomst (netto) borde vara självklart och som alla fastighetsägare borde förhålla sig till…
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Tyvärr accepterar inte så många hyresvärdar CSN som inkomst eftersom det inte räknas som en inkomst, Du kanske kan få lägenheten, men vad gör du i juni juli när du inte har någon inkomst från CSN ? Vill inte låta negativ, men de flesta hyresvärdar och kommunala bolag kräver att man har ett arbete eller åtminstone a-kassa då det faktiskt räknas som en inkomst, att de tar en kreditupplysning är väldigt vanligt.

Så får du avslag så är det sannolikt för att du går på CSN.
Lycka till iaf och berätta gärna hur det gick :)
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Har glömt uppdatera hur det gått.
Fick veta för några veckor sedan att jag fick lägenheten. Men har inte fått någon kreditupplysning på mig. De kanske inte gjorde en sådan. Han sa dock att han kollat igenom mig och de uppgifterna han sa stämde med vad UC har om mig haha
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Har glömt uppdatera hur det gått.
Fick veta för några veckor sedan att jag fick lägenheten. Men har inte fått någon kreditupplysning på mig. De kanske inte gjorde en sådan. Han sa dock att han kollat igenom mig och de uppgifterna han sa stämde med vad UC har om mig haha
Ratsit ger info om deklarerad inkomst, underskott samt visar om man har anmärkning eller inte. Detta helt utan att den omfrågade får veta det.
Finns säkert fler som ger ungefär samma information.
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Ratsit ger info om deklarerad inkomst, underskott samt visar om man har anmärkning eller inte. Detta helt utan att den omfrågade får veta det.
Finns säkert fler som ger ungefär samma information.
Jaha okej då kanske han har gjort så.
Alla andra hyresvärdar jag haft har tagit UC eller liknande så är van med det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp