• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Skandia bolån, kompletteringar ?

S

Skandia bolån

Gäst
Poäng: 0
Någon som har koll på om Skandia brukar begära kompletteringar vid ansökan om bolån, och isf vad för kompletteringar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Poppe

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 April 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Sent svar, men ifall någon annan söker på samma fråga. Anger du dig som anställd kommer de begära in ett anställningsintyg från din arbetsgivare, med info om nuvarande lön, anställningsform, omfattning mm, intyget ska vara max 3 mån gammalt. Jag behövde inte göra några andra kompletteringar, men det kan säkert variera.

Min enda kritik är att det inte går att se exakt vilka underlag som kan komma att krävas vid en ansökan, vilket gör att man riskerar behöva lägga tid på att samla in ett gäng handlingar när det är bråttom att få igenom ett bolån. Istället för att ha allt förberett och klart innan själva ansökan görs.

Skandiabankens bolåneprocess är väldigt opersonlig och automatiserad, men det går alltid att ringa till deras kundtjänst, där har jag fått hyfsad hjälp i alla fall.
 
Z

Ziki

Gäst
Poäng: 0
Har Skandia bolån. Tog förra året med min sambo och vi behövde inte komplettera med ngt. Gick väldigt smidigt allt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp