• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Deklaration 2018

superflip

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
8 Mars 2018
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Uppgifter som du själv ska redovisa i deklarationen Värdepapper Du har sålt eller löst in värdepapper som ska redovisas på bilaga K4. I e-tjänsten på skatteverket.se har vi skapat bilagan och fyllt i nedanstående uppgifter åt dig. Det enda du behöver lägga till är ditt omkostnadsbelopp.

Om jag fyller i detta, då får jag inte pengarna i April? Man ska ju inte ändra något utan bara fylla i kan jag tycka... Kan man skita i och fylla i? Eller man kanske inte kan godkänna deklarationen utan
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Skulle du betala 14 000:- för att kanske, kanske, få lite bättre ränta på ett bolån?
Hur mycket lägre måste räntan vara för att du ska tjäna in de där pengarna som du eventuellt tackar nej till?
Vet du att du får ett bättre låneerbjudande?

Du har betalat 14 000:- för mycket i skatt. Skatteverket betalar nu tillbaka dessa pengar till dig. Varsågod! Ta emot pengarna. Allt annat är dumheter.

Det är ju inte så att man tackar nej till pengarna för alltid. Det går ju att ompröva sin deklaration efter man fått sitt lån och då kräva dessa med hänvisning till de kontrolluppgifter som skickats in till Skatteverket. Så det man tackar nej till är att inte få dessa pengar i april.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Nje. Är man i akut behov av några få tusenlappar får man ju sälja sej men är skönare att slippa ta emot gåvor och få ett bättre underskott och UC betyg.
Gåvor? Det är ju inte av välgörenhet man får tillbaka pengar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Uppgifter som du själv ska redovisa i deklarationen Värdepapper Du har sålt eller löst in värdepapper som ska redovisas på bilaga K4. I e-tjänsten på skatteverket.se har vi skapat bilagan och fyllt i nedanstående uppgifter åt dig. Det enda du behöver lägga till är ditt omkostnadsbelopp.

Om jag fyller i detta, då får jag inte pengarna i April? Man ska ju inte ändra något utan bara fylla i kan jag tycka... Kan man skita i och fylla i? Eller man kanske inte kan godkänna deklarationen utan

Min erfarenhet är att det inte går att godkänna utan att fylla i och du blir därmed diskad från att få pengar i april
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Man har räntefritt lånat ut sina pengar till firma löfven/andersson snarare
Ja vem vill ta i nåt som dom svinen rört. :D
Nå, kan man avvara slattepengarna så gör det för att underskottstrenden går åt rätt håll. Hade 100k + för 3 år sen å 75k 2016 för att att jag inte tog emot återbäringen, hoppas komma under 75k nu om ja offrar mina 20k men imgen verkar veta här så fär se i slutet på mars när man kan testa ändra underskottet i deklarationen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Du kan ju i 5 6 år efter begära omprövning så får du igen pengarna då
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Min erfarenhet är att det inte går att godkänna utan att fylla i och du blir därmed diskad från att få pengar i april

Hm, har för mig att jag fyllde i det där enkelt förra året på något enkelt sätt och ändå fick tidigt. Måste fylla i den i år också (sålde mina sista Africa Oil förra året) och hoppas jag har rätt i alla fall
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp