• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skattedekl, finansbolag som ej rapporterat in

@kristian

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
20 September 2012
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej!

Jag fick cirka 60000kr i underskott för år 2012. Jag funderade lite på att det nog kan faktiskt ha varit mer än så, så min fråga till er alla. Har ni funnit på era deklarationer att det faktiskt finns sms bolag som ej rapporterat in till skatteverket ang räntorna?

Hur kollar man upp sånt smidigast egentligen så att man inte missar några ytterligare pengar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Du får helt enkelt kontrollera själv om du fått kontrolluppgift från dem du lånat av. Har du inte det får du ta kontakt med dem och höra om de skickat kontrolluppgift till skattemyndigheten be att få kopia och rätta själv din deklaration.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag fick cirka 60000kr i underskott för år 2012. Jag funderade lite på att det nog kan faktiskt ha varit mer än så, så min fråga till er alla. Har ni funnit på era deklarationer att det faktiskt finns sms bolag som ej rapporterat in till skatteverket ang räntorna?

Hur kollar man upp sånt smidigast egentligen så att man inte missar några ytterligare pengar?

Fick på ett liknande belopp och upptäckte att det fattas säkert 3-4 aktörer var av en som jag detta år betalat in mycket till.

Får tillbaka 26 000 kr vilket blir nästan 2200 kr/månad över ett år. Rätt sjukt egentligen att staten på detta sätt sanerar smsaktörerna svineri genom att faktiskt betala tillbaka den ockerränta man betalar på sina lån Bara att tacka och ta emot.

Helt ok och därmed kan jag se min smslåns-resa avslutad den 8 juni- 2013.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp