Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, utan UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Slantar - 30 000 kr, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skickas obetalda lån till tingsrätten?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av anjos, 31 januari 2013.

1. anjos

anjos Viktig medlem - Trofépoäng: 7

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    Nu har det gått för långt med alla sms lån ! Jag kan inte längre betala tillbaka lånen. Tyvärr är jag nu tvungen att släppa dom till KF. Måste släppa dom för jag orkar inte längre pussla med detta varje månad dessutom blir det bara högre och högre skulder varje månad, Detta pusslande har bara fortsatt några har jag avbetalning på och det är dom som tar mina resurser, Vad jag är rädd för är om några skickar in till tingsrätten direkt eller hur fungerar det? Tacksam för svar!

2. gran

gran V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 292

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    292
    Nej det är ingen som skickar till tingsrätten i första omgången
    Däremot om du bestrider och ni inte kommer överens skickas det vidare till domstol

3. svalan

svalan V.I.P - Trofépoäng: 147

Mottagna gillanden:
    34
    Trofépoäng:
    147
    tingsrätten

vad händer efter att man medger skuld fr ett föreläggande till Tingsrätten
    måste man bet direkt

4. gran

gran V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 292

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    292
    Hur långt har ärendet gått?.

5. Idle

Idle Kunnig medlem - Trofépoäng: 42

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    42
    Menar du INNAN de lär skickas vidare till TR eller i själva huvudförhandlingarna?

Fastlås din skuld i tingsrätten gäller följande.

*Du och inkassobolaget kommer överens om en ny avbetalningsplan.(ofta vill de bara ha ett utslag på att de har rätt och att du är skyldig dem pengar. Rätten använder ordet "bör" när man beskriver hur detta skall redas ut och man ser helst att man är överens när förhandlingarna är avklarade.

*Ni kommer inte överens om en avbetalningsplan, inkasso vill se att skulden drivs in och inkasso lämnar in skulden till kronofogden.

Om du inte har en betalningsanmärkning så se till att slippa få en. Din situation kan ändras sig, då är det bra att inte vara märkt.

Lite OT. Ni som sitter med fastigheter(i alla dess former) eller bostadsrätter är inte lika sårbara gällande betalningsanmärkningar eller misskrediteringar då de flesta banker ser att ni har en säkerhet i ert hus. Nu lär de ju ifs rynka på näsan om diverse betalningsanmärkningar består av utlag grundande på misskötta smslån men förhandlingsläget är alltid helt annat mot om du saknar säkerhet och har betalningsanmärkning. Då får man se de 3 följande åren som en lärotid helt enkelt...

6. svalan

Mottagna gillanden:
    34
    Trofépoäng:
    147
    medger

har fått ett föreläggande som jag svarade(mejlade) på igår
    att jag medger skulden

7. Hej!

Hur gick det för dig?

När du medgav skulden till TINGSRÄTTEN fick du då en treskodom? Har ett ärende nu där jag nu har betalt skulden och skall inkomma med yttrande innan tisdag. Är lite orolig att man inte skall hinna återkalla ärendet från inkassobolaget.

8. Mejlade? Menar du att du kunde mejla in till tingsrätten att du medger skulden?

För menar du att du mejlade in till kronofogden att du medgav skulden i betalningsföreläggandet så kommer du väl få ett utslag att du är skyldig pengar och därmed en anmärkning.

9. svalan

Mottagna gillanden:
    34
    Trofépoäng:
    147
    mejlade tingsrätten

10. svalan

Mottagna gillanden:
    34
    Trofépoäng:
    147
    har inte hört något om mitt ärende
    förutom brev från Tingsrätten om att jag har "erkänt" skulden
    ska inte inkassobolaget höra av sej eller väntar dom på att räntan ska ticka iväg

Dela sidan