Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skjuta upp hyra?

Diskussion i 'Fritt' startad av Trassel, 29 maj 2018.

1. Trassel

Trassel Gäst

Hej, har någon erfarenhet av att skjuta upp hyran?
    Har bott i min lägenhet i 4 år och alltid skött hyran men fått problem denna månad då jag varit sjukskriven.
    Har f.ö. En väldigt snäll hyresvärd.
    Känner dock att om jag gör detta en gång så är liksom "förtroendet" borta och dem kanske börjar fundera på att inte låta mig bo kvar..

2. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    349
    Trofépoäng:
    456
    Om du kan försök att betala hyran....då är det bättre om du ringer runt till andra företag/banker och ber om att få betala senare...Lycka till..

Kimsan72 gillar detta.
  3. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    88
    Trofépoäng:
    226
    Jag har förskutit flera hyror men vet inte hur förtroendet blev... förmodligen sämre. Första hands kontrakt? För om du frågar kan du antingen få ett ja eller nej.

Kimsan72 gillar detta.
  4. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P

Mottagna gillanden:
    706
    Trofépoäng:
    637
    Jag arbetar som Fastighetsförvaltare och kan ge dig följande svar: som hyresgäst har Du ett mycket starkt skydd gentemot oss fastighetsägare. När väl en hyresgäst har flyttat in i en av våra lägenheter, så ska det oerhört mycket till innan vi kan ”kasta ut” vederbörande. För att kunna göra det, så SKALL ärendet upp i hyresnämnden och även Socialen måste involveras.
    Dock som du säkert själv vet, så är det ABSOLUT högsta prioritet att man betalar just sitt boende samt el. Månadens absolut viktigaste räkningar!
    Just hyran brukar oxå vara den enskilt tyngsta månatliga utgiften och kommer man efter med den, så visar det sig ofta, att det blir svårt att ”komma igen”.
    Jag råder Dig att verkligen göra ditt yttersta för att säkerställa att hyran betalas. Försök istället förhandla med eventuellt övriga lånegivare.

caroline, Kman, Terry_ och 2 andra gillar detta.

Dela sidan