Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld i tingsrätt

Jag och en fordringsägare är inte överens om en skuld så jag bestred och den är nu hos tingsrätten.
Om jag bestrider den och motiverar och förlorar, får jag en dom då som ex syns på UC?
Om jag medger skulden så att den fastställs pga jag inte orkar tjafsa, man är ganska liten mot företagen som anlitar jurister etc...vad händer då? Syns det på UC också?

Jag och en fordringsägare är inte överens om en skuld så jag bestred och den är nu hos tingsrätten.
Om jag bestrider den och motiverar och förlorar, får jag en dom då som ex syns på UC?
Om jag medger skulden så att den fastställs pga jag inte orkar tjafsa, man är ganska liten mot företagen som anlitar jurister etc...vad händer då? Syns det på UC också?

Som jag förstår det, om du gjort rätt på vägen (svarat i tid och så) så kan du inte få en betalningsanmärkning hur det än döms. Kolla tex här: http://www.datainspektionen.se/Documents/faktablad-betalningsanmarkningar-diagram.pdf

Hm ok ingen anmärkning alltså men om jag medger och de skickar till kfm för verkställighet? Blir det inte skuldsaldo? Och UC registrerar väl domar också?

Jag har gjort den resan, bestred en skuld och de drog den vidare till tingsrätt, jag medgav skulden eftersom jag inte orkade strida vidare. Skulden fastställdes, jag och fordringsägaren kom överens om en betalplan. Jag fick ingen anmärkning och inget syns på UC men jag finns nu med i lexbase, det kan jag dock överleva.

Jag bestred en skuld som skickades till tingsrätten...för o få en avbetalningsplan va ja tvungen o godkänna att de blev ett utslag vilket ja då gjorde o fick en betalnings anmärkning :( iof så va de vivus ja hade o göra med.. viste inte att man kunde slippa anmärkning o få en avbetalningsplan ändå???:/

Hm lite olika alltså. Måste vara fordringsägaren som bestämmer om de vill få det till ett utslag då?

I mitt fall ville vivus att ja skulle få ett utslag/anmärkning innan avbetalningsplanen.....för ifall ja skulle struta i avbetalningsplanen så ville om ha rätt o driva in skuöden direkt.....ja hade ju önskat o sluppit utslaget:( dom kunde ju ett mej ett om ja inte skött avbetalningsplanen men nej:/

Precis. Vad elakt. De kan ju använda domen till utmätning utan ett utslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp