• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldebrev

A

Anonym66

Gäst
Poäng: 0
Jag söker ett lån via låneförmedlare och anger en viss månadsinkomst och får hem ett skuldebrev som jag signerar digitalt, jag får sedan veta att lånet betalas ut när det är beviljat, vilket låter mysko då skuldebrevet redan var påskrivet och anställningsavtal aldrig kom på fråga.

Banken frågar efter anställningsavtal och min faktiska lön är ***kr mindre än den jag uppgivit hos förmedlaren, jag meddelar banken om den faktiska lönen med uppdaterade anställningsavtal.
Hur som helst över bankens krav för att få låna.

Har banken rätt att kräva mig på lånebeloppet utan att ha gjort utbetalning? Dvs. utnyttja skuldebrevet utan att ha gett mig tillgång till krediten ifall banken inte vill göra utbetalning pga. inkomst.

Skulle nu banken neka, kan jag ångra lånet utan att ha fått tillgång till krediten och kan jag krävas att betala tillbaka detta belopp? 14 dagar har ej gått än.

Detta är en större bank, inte resurs eller liknande.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Groda12345

Gäst
Poäng: 0
Banken kommer inte kräva dig på pengar. I synnerhet inte om de inte betalat ut lånet. Du ska även ha ångerrätt fram till att krediten betalas ut. Ni har inget avtal förrän banken efter dig också har godkänt signerat skuldebrevet.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Ska banken kräva dig på ett belopp du aldrig fått alltså? Och du ska ångra och betala tillbaka ett lån som du blivit nekad på? Lite oklart vad du menar här.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp