• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skulder löneutmätning

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Hur ser jag hur mina olika skulder fått betalt genom löneutmätning? Loggar ja in på Intrum ser det ut som bara vissa fått pengar? Får inte alla en del av kakan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pralini

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 Juli 2014
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Alla skulder får en del av kakan beroende på hur stora de är. Den största får mest osv. För att veta summa på varje enskild skuld kan du ringa kronis. ☺️
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Konstigt, jag kan inte ens se att CSN fått några pengar...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Vissa statliga skulder får pengar först, det allra mesta utom csn och tvavgift vad jag kan komma på på rak arm. Resten får fördelning utifrån hur stor skulden är
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Mina 2 sista löneutmätningar april/maj har fortfarande inte registrerats hos Intrum... Tröttsamt! Har ju ingen koll på mina skulder om det ska ta sån tid
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Vissa statliga skulder får pengar först, det allra mesta utom csn och tvavgift vad jag kan komma på på rak arm. Resten får fördelning utifrån hur stor skulden är
Skatteskuld :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787

Ja det bland annat.. det finns nog närmare 100 olika statliga skulder och alla är inte prioriterade, men av de vanligaste så är det radiotjänst och csn som inte är prio
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Hur funkar det med kfm och resa utomlands. Vet att det knappt kommer på fråga men undrar om man säg snålar så mycket på sina egna vanor och lyckats spara ihop 15tkr vid löneutmätning och kanske ska resa till tyskland. Blir det problem eller någon kontroll vid gränsen?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Jag har funderat på detsamma. Jobbar galet mycket extra just nu, dels för att betala av mina skulder, dels för att vi vill komma iväg å samla ny energi.
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Hur funkar det med kfm och resa utomlands. Vet att det knappt kommer på fråga men undrar om man säg snålar så mycket på sina egna vanor och lyckats spara ihop 15tkr vid löneutmätning och kanske ska resa till tyskland. Blir det problem eller någon kontroll vid gränsen?
Jag vet inte, men det vore ju hemskt om man inte ska kunna åka på semester för att man har löneutmätning :-o. Man kan ju faktiskt bli bjuden på en resa.
IS terrorister kan ju röra sig rätt fritt över gränsen så det vore skamligt om vi med skulder inte skulle kunna åka på semester.
Man blir ju nojjig dock... har själv tänkt i de banorna
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp