• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skulder

H

Hjälp !

Gäst
Poäng: 0
Hej o hjälp !!
Jag är 25 åring som har totalt skuld på 250000 kr gissapå , har tagit flera sms lån som har gått vidare till inkasso även krediter. Har fått avbetalningsplan olika företag o har inte råd betala av . Finns
Ändå inte chans ta samla lån pga mitt kreditvärdig är lågt 38,56 , har två misskött kredit föra året . Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen , har fått hem kronofogden brev som måste betala av när lönet kommer 25 e 9180 kr sen har man ingenting kvar slutet av månaden . Finns det chans söka skuldsanering ?? Jag har tappat hoppet ...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Hej! Har du något du kan sälja? Om du inte vill ta nya lån (vilket nog är väldigt dåligt)... ett annat alternativ är att fråga någon om hjälp men det kanske inte känns så kul att fråga en förälder t.ex. Jag hade kollat dator, telefon, kläder, playstation eller vad du nu äger och lagt upp på Tradera så att auktionen går ut där vid lönehelgen 26/27 januari eller strax efter. Då kanske du har tur och får ihop pengar till några av skulderna.
Jag tror att varje sak som går från inkasso till kronofogden genererar en egen anmärkning så du kanske hellre vill ha en än flera. Prata med inkassobolagen med, försök få fram pengar.
Om du har något från barndomen kanske det är värt pengar - smycken, frimärken, samlarsaker, gamla leksaker??

Jag brukar köpa något billigt och sälja dyrare för att tjäna pengar om det är tufft. Myrorna t.ex. har ibland låga priser och du kan surfa in och kolla direkt vad något kostar på tradera och sälja det där. Förstår att det känns sjukt svårt men om du gör allt du kan och det ändå skiter sig kan du åtminstone känna att du försökte.
 
S

Skulder

Gäst
Poäng: 0
Hej! Har du något du kan sälja? Om du inte vill ta nya lån (vilket nog är väldigt dåligt)... ett annat alternativ är att fråga någon om hjälp men det kanske inte känns så kul att fråga en förälder t.ex. Jag hade kollat dator, telefon, kläder, playstation eller vad du nu äger och lagt upp på Tradera så att auktionen går ut där vid lönehelgen 26/27 januari eller strax efter. Då kanske du har tur och får ihop pengar till några av skulderna.
Jag tror att varje sak som går från inkasso till kronofogden genererar en egen anmärkning så du kanske hellre vill ha en än flera. Prata med inkassobolagen med, försök få fram pengar.
Om du har något från barndomen kanske det är värt pengar - smycken, frimärken, samlarsaker, gamla leksaker??

Jag brukar köpa något billigt och sälja dyrare för att tjäna pengar om det är tufft. Myrorna t.ex. har ibland låga priser och du kan surfa in och kolla direkt vad något kostar på tradera och sälja det där. Förstår att det känns sjukt svårt men om du gör allt du kan och det ändå skiter sig kan du åtminstone känna att du försökte.

Tack för tipset ..
Jag har såld en del ligger fortfarande back varje månad ... vet inte riktigt vart jag ska ta vägen .. väntar på skattepengar början av april men de är lång till dess . Är det värt söka skuldsanering??
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Hej o hjälp !!
Jag är 25 åring som har totalt skuld på 250000 kr gissapå , har tagit flera sms lån som har gått vidare till inkasso även krediter. Har fått avbetalningsplan olika företag o har inte råd betala av . Finns
Ändå inte chans ta samla lån pga mitt kreditvärdig är lågt 38,56 , har två misskött kredit föra året . Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen , har fått hem kronofogden brev som måste betala av när lönet kommer 25 e 9180 kr sen har man ingenting kvar slutet av månaden . Finns det chans söka skuldsanering ?? Jag har tappat hoppet ...
Skuldsanering på 250.000 och du har arbete är nog knappast troligt så glöm det. Handläggningstiden tills de ens börjar är cirka 6 månader sedan yttligare månader av utredning men ser ingen andledning att söka med ett sånt litet belopp om du har ett arbete och arbetar 100

Först och främst så sitt ner i båten och ta de lungt inga förhastade saker

Kolla av vad du har hemma att sälja av, kanske inte känns aktuellt men mycket saker ger en summa iallfall

Extra pass på jobbar är de möjligt? Möjligt att jobba extra någon stans ?

Ta kontakt med inkasso bolag förklara sitsen, en lägre månads kostnad ett par månader tills du fått lite ordning.

Priotera skulderna rätt

Vad har du in varje månad och vad är det för kostaderna utåt?

Vad har du för kostnader sedan hyra med mera? Dra ner på alla kostnader, då menar jag mat med mera och helg nöjen är nu slut att spendera pengar på.

Finns de någon bil att sälja?

Finns mycket folk här som gärna hjälper till med tips och vägledning
 
Senast ändrad:
S

Somgäst

Gäst
Poäng: 0
Skuldsanering på 250.000 och du har arbete är nog knappast troligt så glöm det

Först och främst så sitt ner i båten och ta de lungt inga förhastade saker

Kolla av vad du har hemma att sälja av, kanske inte känns aktuellt men mycket saker ger en summa iallfall

Extra pass på jobbar är de möjligt? Möjligt att jobba extra någon stans ?

Ta kontakt med inkasso bolag förklara sitsen, en lägre månads kostnad ett par månader tills du fått lite ordning.

Priotera skulderna rätt

Vad har du in varje månad och vad är det för kostaderna utåt?

Vad har du för kostnader sedan hyra med mera? Dra ner på alla kostnader, då menar jag mat med mera och helg nöjen är nu slut att spendera pengar på.

Finns mycket folk här som gärna hjälper till med tips och vägledning

Jag betala hyra 4473 kr mat 1500 kr i månad . Jag betala 7800 kr för inkasso i olika krediter , det gick inte slå ihop . intrum Inkasso kan inte ge mig mindre avbetalning , 4 krediter hos intrum . Sen har jag sileo.inkasso 3000 kr , Svea 2000 kr , Gothia 3000 kr , One 6000 kr , andra sms-lån på 6000 kr . Har såld en del hemma . Av månads lön ligger allting på inkasso även ligger back . Spendera inte alls nöjer till helgen ..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp