• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldfinansiering Svea mfl

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
hej!

Jag har försökt läsa mig till mer information men lyckas inte så jag ställer frågan här. Är det någon som vet om Svea skuldfinansiering, bluestep eller marginalen hjälpa till även om det finns ett utmätningsbeslut på bostaden?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Humle.
Vad är dina totala skulder på?
Äger du din egna bostad?
Vad har du i lön?
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Total blancoskulder ligger på närmare 550’ och jag och min sambo äger en bostadsrätt tillsammans. Bolån på ca 2 miljoner och den är värderad till 2,9 mnkr. Min lön är på 34’ och sambons 30’.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Men det låter faktiskt som alldeles strålande förutsättningar för att kunna lösa ekonomin, vad är det värsta?
Din bostad som är 900.000 värderad mer än belånad borde ju kunna hjälpa dig att "baka" in skulderna där och med era inkomster ser det sjukt positivt ut - Sluta bara spela!
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Phew, ringde bluestep nu och han sa att utifrån våra förutsättningar så kan dom nog hjälpa till. Ända problemet är om lägenheten går till försäljning så vi måste skynda på. Tror dock att min sambo kommer att säga nej men jag hoppas. Ska sätta mig med en budget nu och se så att jag klarar det och hoppas att det går vägen.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 382
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Phew, ringde bluestep nu och han sa att utifrån våra förutsättningar så kan dom nog hjälpa till. Ända problemet är om lägenheten går till försäljning så vi måste skynda på. Tror dock att min sambo kommer att säga nej men jag hoppas. Ska sätta mig med en budget nu och se så att jag klarar det och hoppas att det går vägen.
Kan du inte försöka få till avbetalningsplaner av inkassobolagen som ligger bakom utmätningen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 843
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Kan du inte försöka få till avbetalningsplaner av inkassobolagen som ligger bakom utmätningen?

På en bostadsrätt är det samtliga som är inne för verkställighet som är bakom utmätningen till skillnad från en fastighet där dom tillfrågas och måste säga ja.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 382
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
På en bostadsrätt är det samtliga som är inne för verkställighet som är bakom utmätningen till skillnad från en fastighet där dom tillfrågas och måste säga ja.
Ok har de ändrat det? För många år sedan så behövde de säga att de ville utmätta bostaden?
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Har pratat med några som drar tillbaka och ger mig avbetalningsplan. Har hört runt och enlig den information som jag har fått från både kronofogden och fordringsägarna är att de blir tillfrågade om att tacka ja eller nej till utmätning av bostadsrätt. Snabbfinans är en av dem som meddelat att dem aldrig tackar ja till utmätning av bostaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp