Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Skuldläge - Mående - Framtidsplaner

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Meddelanden
340
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Hur mår ni just nu? Själv känns det ganska hopplöst för tillfället. Har runt 1 miljon i skulder pga spelmissbruk. Min sambo som jag har två barn med har tappat hoppet sa hon igår. Vi kommer troligtvis separera framöver och jag behöver flytta. Har ingen anmärkning ännu men det är en tidsfråga. Jag kommer behöva leta lägenhet där också mina två småbarn kan vistas utan att det blir för trångt. Ett lån på Re:member har sagts upp och skickas till inkasso. 3 till Blancolån kommer sägas upp inom snar framtid. Jag får massa brev från alla företag (varför skickar någon ö har brev nuförtiden?). Har knappt något sparat. Var sjukskriven en månad nyss men nu tillbaka på jobb (som jag i a f trivs med). Går mycket tid åt att tänka på framtiden. Vill ha mina barn hos mig varje dag men det kommer inte bli så. Vår äldsta kommer ta det mycket hårt då hon är väldigt fäst vid mig (den yngsta tvärtom, fäst vid mamma).
Höst och regn, nya inflationsprognoser som talar om nya räntehöjningar, krig överallt känns det som. Sorry för deppigt inlägg men har verkligen varit tuffa tider för alla senaste åren känns det som.
Hur går det för er? Hår är måendet? Hur ser framtidsplanerna ut?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P
Poäng: 327
Meddelanden
454
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Du måste fixa en lägenhet så snabbt som möjligt, jag tycker du borde ha den redan igår .

Jessica87

V.I.P
Poäng: 447
Meddelanden
644
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Tuff situation. Hoppas du hittar en lägenhet sin känns bra för sig och barnen.
För min del känns det som om det mesta kretsat kring pengar på sistone. Har löneutmätning med start november. Det finns ju mycket man kan göra, eller försöka göra iallafall. Jag har bestämt mig för att försöka med allt tills dess jag hittar en väg att bli skuldfri. 720000:- i skulder. Men också försöka hitta sätt att iaf ibland kunna få ut lite mer i månaden. Jämka, jobba extra, ta CSN då jag ändå kommer plugga på distans bredvid jobbet nästa år. Söka skuldsanering. Allt. Det som är jobbigast, tycker jag, är ovissheten. Att inte veta hur och när man kan bli skuldfri. Tänker jag att det tar 10 år så känner jag mig uppgiven. Jag har förresten en hyresrätt så jag hoppas och tror att jag har boendet tryggat iallafall.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 029
Mottagna reaktioner
5 814
Poäng
3 817
Hur mår ni just nu? Själv känns det ganska hopplöst för tillfället. Har runt 1 miljon i skulder pga spelmissbruk. Min sambo som jag har två barn med har tappat hoppet sa hon igår. Vi kommer troligtvis separera framöver och jag behöver flytta. Har ingen anmärkning ännu men det är en tidsfråga. Jag kommer behöva leta lägenhet där också mina två småbarn kan vistas utan att det blir för trångt. Ett lån på Re:member har sagts upp och skickas till inkasso. 3 till Blancolån kommer sägas upp inom snar framtid. Jag får massa brev från alla företag (varför skickar någon ö har brev nuförtiden?). Har knappt något sparat. Var sjukskriven en månad nyss men nu tillbaka på jobb (som jag i a f trivs med). Går mycket tid åt att tänka på framtiden. Vill ha mina barn hos mig varje dag men det kommer inte bli så. Vår äldsta kommer ta det mycket hårt då hon är väldigt fäst vid mig (den yngsta tvärtom, fäst vid mamma).
Höst och regn, nya inflationsprognoser som talar om nya räntehöjningar, krig överallt känns det som. Sorry för deppigt inlägg men har verkligen varit tuffa tider för alla senaste åren känns det som.
Hur går det för er? Hår är måendet? Hur ser framtidsplanerna ut?
Beklagar situationen men sök lägenhet omgående innan du hamnar hos kfm.
Allt löser sig i slutändan även om det är jobbigt just nu.
Ta tag i ditt spelberoende om du inte gjort det.

Laika

V.I.P
Meddelanden
340
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Beklagar situationen men sök lägenhet omgående innan du hamnar hos kfm.
Allt löser sig i slutändan även om det är jobbigt just nu.
Ta tag i ditt spelberoende om du inte gjort det.
Du måste fixa en lägenhet så snabbt som möjligt, jag tycker du borde ha den redan igår .
Det svåra med lägenhetssökandet är att vi precis har börjat prata om att separera. Det kommer ta tid innan det blir verklighet. Jag måste också hitta en lägenhet nära barnens förskola/skola vilket inte är helt lätt. En ljuspunkt i detta är att det finns en lägenhet inom min sambos familj som jag skulle kunna hyra, dock vet jag inte hur länge. Det är en tvåa hyfsat nära avstånd. Så det finns så klart de som har mycket värre läge. Men därav osäkert om jag ska söka lägenhet nu när jag inte ens vet när jag ska börja använda den +att det i dagsläget (där jag står i bostadskö) inte finns några lägenheter hyfsat nära. Vi började prata om separationen i förrgår och har inte hunnit prata något mer ännu. Massa svåra grejer inblandat med ett av barnen som är väldigt trygghetssökande och har mycket svårt för förändringar.

Laika

V.I.P
Meddelanden
340
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Kan man hyra lägenhet när man är hos kfm (om det inte är anmärkning för att man inte har betalat hyra)? Mina föräldrar har sagt att dom kan stå som borgenärer om jag behöver hyra.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
9 029
Mottagna reaktioner
5 814
Poäng
3 817
Kan man hyra lägenhet när man är hos kfm (om det inte är anmärkning för att man inte har betalat hyra)? Mina föräldrar har sagt att dom kan stå som borgenärer om jag behöver hyra.
Inte omöjligt jag har fått tre under min skuldsanering utan borgensman

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
9 029
Mottagna reaktioner
5 814
Poäng
3 817
Låter lite hoppfullt i alla fall. Fick du prata specifikt med hyresvärden/hyresbolaget om varför du hade skulder hos kfm?
Den ena lägenheten gjorde de en upplysning och sa att de inte godkände anmärkning men skulle prata med chefen. De ringde tillbaka sen och sa att de godkände mig.
De andra har inte kommenterat det.

TTA

Viktig medlem
Poäng: 147
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Beklagar sitsen du befinner dig i.

Jag själv mår bättre för varje dag, börjar närma mig att må bra faktiskt... är snart 4 månader spelfri och har börjar spara massa pengar istället... Har 1.6 miljoner i skulder, men jobbar varje dag 8-21 och även helgerna ( ledig 3 söndagar I månaden ) vilket håller näsan ovanför vattenytan.
Jag valde själv att kriga för mina skulder, den hårda vägen... familjen förlorar jag dock väldigt mycket tid med, men vi kan unna oss nån helg med hotell och bad som dottern älskar.
Åter till spelandet: efter 20 år med spelande ,5 år med eskalerande summor ett ex antal spelpauser så bestämde jag mig att jag var klar med detta...
Insåg att varje gång man spelpausade sig så hade man en oplockad gås med spelet, känslan att vinna pengar fanns kvar- sista gången jag spelade satt jag uppe hela natten och låg på plus....tittade på min dotters oskyldiga ansikte och kände att: hon ska aldrig behöva leva i misär för mina dåliga beslut och avslutade på plus, fick in pengarna och spärrade mig... och jag ska erkänna , första tiden var jobbig... men nu, nu kan jag sova på nätterna , vi har mat på bordet och tak över huvudet... Så innan jag börjar amortera större så fixar vi även ett sparkonto där vi har just i skrivande stund 23k och jag sparar även 1000 kr i månaden till barnet.

Nu har man ro i själen och ångesten har sakta men säkert försvunnit.

Ge inte upp, kriga för familjen. Ta ett hundår med extrajobb så kommer även du må bättre.

Det är mitt tips

Må väl

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp