Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Skuldradgivning.se, erfarenheter?

noll

Kunnig medlem
Poäng: 167
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
41
Poäng
167
Hej,
Vet att forummedlemmar tidigare avrått från Skuldradgivning.se men är ändå nyfiken på vilka muskler de har för kontakter med inkassobolag, myndigheter mm samt vilken kontakt de har för samlingslån.
Forumets medlemmar tycker denna tjänst är onödig att kosta på för att man kan göra jobbet själv. Men, i ett ekonomiskt kaos så kanske man inte har ork att ta itu med saker som kanske skulle kunna vara till hjälp om man hade mod och ork?
Men ni som "ratar" denna tjänst, har ni granskat detta bolag såsom ägare/styrelsemedlemmar? Har ni funnit något avvikande, några konstigheter? Det skulle vara intressant med fakta! Inte bara att det är "dyrt" för då skulle det vara snällt om ni berättar vad det kostar. Inte bara gissa att det blir/är dyrt..
Måste väl finnas nån som gjort en förfrågan där?
Tack på förhand!

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Ann

V.I.P
Poäng: 267
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Hej,
Vet att forummedlemmar tidigare avrått från Skuldradgivning.se men är ändå nyfiken på vilka muskler de har för kontakter med inkassobolag, myndigheter mm samt vilken kontakt de har för samlingslån.
Forumets medlemmar tycker denna tjänst är onödig att kosta på för att man kan göra jobbet själv. Men, i ett ekonomiskt kaos så kanske man inte har ork att ta itu med saker som kanske skulle kunna vara till hjälp om man hade mod och ork?
Men ni som "ratar" denna tjänst, har ni granskat detta bolag såsom ägare/styrelsemedlemmar? Har ni funnit något avvikande, några konstigheter? Det skulle vara intressant med fakta! Inte bara att det är "dyrt" för då skulle det vara snällt om ni berättar vad det kostar. Inte bara gissa att det blir/är dyrt..
Måste väl finnas nån som gjort en förfrågan där?
Tack på förhand!
Min sambo gick genom dem. Han har skuldsanering nu. Verkar inget konstigt förutom att de tog avgift på 299 i månaden

noll

Kunnig medlem
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
41
Poäng
167
Tack för svar!

Var det via Skuldsanera.com eller skuldradgivning.se?

Ser att det står 299 kr/mån på skuldsanera.com, men på skuldradgivning.se står det inga priser.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 217
Meddelanden
1 541
Mottagna reaktioner
1 953
Poäng
1 217
Tack för svar!

Ser att det står 299 kr/mån på skuldsanera.com, men på skuldradgivning.se står det inga priser.
Det står att det är individuell prissättning beroende på ärendets komplexitet.

noll

Kunnig medlem
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
41
Poäng
167
Någon som har erfarenhet av skuldradgivning.se och kan dela med er någon form av prisbild och om de är duktiga?

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Meddelanden
1 779
Mottagna reaktioner
676
Poäng
667
Någon som har erfarenhet av skuldradgivning.se och kan dela med er någon form av prisbild och om de är duktiga?
Vad menas med duktiga?
Är ju inte jätte mkt man gör när man söker skuldsanering, fyller i siffror och lån som dem ändå inte kan få fram själva så där får man ju själv göra jobbet. Så det enda dem kan hjälpa till med är väl att utforma ett bra skrivet personligt brev egentligen

noll

Kunnig medlem
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
41
Poäng
167
Vad menas med duktiga?
Är ju inte jätte mkt man gör när man söker skuldsanering, fyller i siffror och lån som dem ändå inte kan få fram själva så där får man ju själv göra jobbet. Så det enda dem kan hjälpa till med är väl att utforma ett bra skrivet personligt brev egentligen
Med "duktiga" menar jag att se helheten. Ibland kanske man inte behöver söka skuldsanering utan behöver städa ekonomin på annat sätt.
Denna "bredd" (se nedan) skriver de att de gör på hemsidan och det jag är intresserad av är om någon gjort någon slags "resa" med hjälp av dessa. Vilken finansiering de skaffar mm. Behöver då inte vara skuldsanering som du enkelt kan ansöka om själv (ja inte alla kanske utan många får hjälp av skuldrådgivare via kommunen). Själv skulle jag inte komma någon vart med att ringa inkassobolag i syfte att minska skulden så där skulle näst sista punkten vara till god hjälp att någon erfaren/duktig kommunicerar för min räkning. Ni som är proffs på alla punkter nedan kan bortse från inlägget. Jag gissar att de har kunder då aktiebolaget visar resultat och hemsidan betalas och då undrar jag om någon av er på lånforum nyttjat dessa. Skulle tacksamt ta emot synpunkter på er resa.

• Skuldspecifikation på flesta dina skulder i Sverige
  • Kreditupplysning med genomgång och bedömning
  • Skicka rättelses-ansökan till Kronofogden gällande betalningsanmärkning och löneutmätning
  • Skicka ansökan till Inkasso-bolag i syfte att minska skulder
  • Förhandla skulder hos Inkasso företag
  • Skaffa finansiering
  • Kommunicera med Kronofogden, inkassoföretag och kreditorer för din räkning
  • Skicka ansökan till Inkasso-bolag i syfte att undersöka om dina skulder omfattas av Preskription

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 952
Mottagna reaktioner
2 297
Poäng
1 527
Tack för svar!

Två viktiga saker som skiljer dem åt; på skuldsanera.com så uppger de inte vilket företag som står bakom, vilket de ska göra, på skuldradgivning.se finns bolaget SALES LEADS PORTAL AB, vilket finns i bolagsregistret.

noll

Kunnig medlem
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
41
Poäng
167
Två viktiga saker som skiljer dem åt; på skuldsanera.com så uppger de inte vilket företag som står bakom, vilket de ska göra, på skuldradgivning.se finns bolaget SALES LEADS PORTAL AB, vilket finns i bolagsregistret.
Ja, jag har läst om ägarstrukturen och de visar ju positivt resultat sedan några år tillbaka...Vore intressant att höra någon berätta som blivit hjälpt av dem på ena eller andra sättet...

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 952
Mottagna reaktioner
2 297
Poäng
1 527
Ja, jag har läst om ägarstrukturen och de visar ju positivt resultat sedan några år tillbaka...Vore intressant att höra någon berätta som blivit hjälpt av dem på ena eller andra sättet...
Omsatte 320 tkr 2022, vilket inte är särskilt mycket. Ganska stor styrelse för ett så litet bolag.

Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp