Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skuldsaldo

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Pandis79, 11 januari 2019.

1. Pandis79

Pandis79 V.I.P - Trofépoäng: 206

Mottagna gillanden:
    71
    Trofépoäng:
    206
    Loggade in på min sida på kf och det framkom en skuld nu, vad sker nu?
    Någon som kan berätta för mig?

2. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 377

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 377
    Om en skuld finns reggad hos KF, så har borgenären ålagt KF att inkassera dessa för deras räkning. :( Jag antar att beroende på belastning hos Ditt lokala KF kontor, så kommer KF inom närtid påbörja utredning gällande Dina tillgångar, dvs hur skulden på ”bästa/enklaste” sätt ska regleras.
    Då det enkom avser EN skuld i dagsläget och som kanske inte heller är så stor (??), så tror jag i första hand att dom kommer åberopa löneutmätning. Dom kommer kontakta Din bank för en sk. tillgångsförfrågan. Man vet inte när detta sker då KF arbetar i det tysta. Se därför till att Du inte har ”föööör mycket” pengar på ditt konto(n), för det kan dom lägga beslag på.
    När utredning är utförd, så kommer Du få hem papper där Du ska redovisa inkomst samt utgifter. Samtidigt skickas förfrågan till Din arbetsgivare. När Ni har inkommit med svar, så fasställs belopp gällande löneutmätning.
    Eventuellt så ringer KF Dig för att stämma av och kanske förhöra sig om hur Din situation ser ut, vad som komma skall, etc... Det har jag noterat att dom gjort med flertalet andra. Dock kontaktade dom aldrig mig. Dom ringer från ett 010-nummer.
    När/om fler skulder inkommer, så börjar dom nog titta på huset. Om eventuell försäljning kan komma att bli aktuell, men tror inte så sker i dagsläget.

Ps. Med tanke på dags datum, så lär inte löneutmätning komma till stånd denna månad utan mest troligt kickar den igång med februari lönen.
    HANG IN THERE ❤️

Last edited: 11 januari 2019
  3. Pandis79

Mottagna gillanden:
    71
    Trofépoäng:
    206
    Usch, så även om en löneutmätning startar så kan det ändras om fler skulder tillkommer (vilket det kommer göra) ? Tack för att du svarade, ska försöka hålla modet uppe o_O

4. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 377

Mottagna gillanden:
    2 158
    Trofépoäng:
    1 377
    Ja, men så är det nog dessvärre. Låt oss ponera att det nu ligger en skuld inne på 20tkr, så kan ju inte jag tro att dom ens börjar titta på huset om dom ser att att skulden kan regleras via utmätning, men ju fler skulder som ramlar in, desto större är sannolikheten att dom måste vidta andra åtgärder och att huset då kan komma att tvångsförsäljas OM dom ser en STÖRRE nettovinst via en försäljning. Dock har Du ju sedan tidigare redan åberopat och har fått svar från Lasseman att utifrån det Du har redovisat (lån på ert hus i relation till värdet samt vad övriga hus i området har sålts för), så är det inte troligt att huset kommer säljas.
    Sedan ska Du ju komma ihåg att den eventuella nettovinst från en försäljning av huset skall delas lika mellan Dig och Din sambo då Ni äger lika mycket. Därav krymper den eventuella nettovinsten, vilket är positivt utifrån Ert perspektiv. Din sambos/mans vinst kan aldrig KF lägga beslag på.

5. Pandis79

Mottagna gillanden:
    71
    Trofépoäng:
    206
    Nu fattar jag inte, skulden hos kf är inte synlig på min sida? Vad kan det bero på?

Dela sidan