• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering beviljad !!! SÅ lycklig nu

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Ja man undrar faktiskt hur det kunde gå så här länge ngt då hade kontakt med handläggaren i början av december med och frågade hur det gick med betalningen kan då sa hon det skickas ut närmaste dagarna sedan 3 veckor senare det här!
36 år
Ja det är väldigt lång tid ! Jag fick min betalplan på 5 veckor ! Från inledande till beslut tog det mig 2 mån och 1 vecka endast ! Mitt senaste lån var väl 2,5 år gammal nått sånt ! Sen hade jag skulder hos visma som kanske var endast 2 mån gammalt men det verkade dom inte ens bry sig om heller ! Verkar avgöra helt vilken handläggare man har
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Man kunde tidigare på KFM:s hemsida bland annat se hur många av dom som får inledande som faktiskt blir beviljade skuldsanering och dylikt. Nu hittar jag inte det längre, vet någon var dessa siffror finns?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Då har de redan inkommit med dina skulder, när lånen är tagna osv.

Så om jag tolkar dig rätt så ska inte lånens olika perioder vara ett problem nu? såhär långt in i skuldsaneringen då betalplanen kommit? Då borde handläggaren gjort något redan? Om dom tyckte det skulle innebära ett avslag
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Fick inledande i sep. Betalplan häromdagen.


Har levt som i en dröm sedan inledande, att ha pengar över är verkligen inte vanligt.
Satte nu över det jag hade kvar till sparkonto, för imorgon kommer ny lön.

Åh då har jag ändå köpt julklappar osv denna månad. Bara det, att inte köpa på krita etc utan att betala direkt.
Kunnat spara 4500 dessa månader.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Fick inledande i sep. Betalplan häromdagen.


Har levt som i en dröm sedan inledande, att ha pengar över är verkligen inte vanligt.
Satte nu över det jag hade kvar till sparkonto, för imorgon kommer ny lön.

Åh då har jag ändå köpt julklappar osv denna månad. Bara det, att inte köpa på krita etc utan att betala direkt.
Kunnat spara 4500 dessa månader.
Visst är det underbart :) njuter varje dag nu med saneringen faktiskt ! Men tog det 3 månader för dig att få planen ! Tog Max 5 veckor för mig innan ! Sen 1 månad till beslutet bara
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Visst är det underbart :) njuter varje dag nu med saneringen faktiskt ! Men tog det 3 månader för dig att få planen ! Tog Max 5 veckor för mig innan ! Sen 1 månad till beslutet bara
Ja, de tog ett litet tag att få den, men det är som du säger underbart!

När jag fick inledande sa dem att jag troligen skulle få planen i oktober, sedan beslut till jul

Men har hört att det är fler som fått vänta länge nu, det verkar väntat in de nya beloppen. Vilket jag är tacksam för, det gav mig en tusenlapp mer i månaden
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Fick idag att lånen var för nya! Sedan skriver dom så här!
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering.
Dom behöver ju inte pröva om du är insolvent nog när det ändå saknar intresse.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp