• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering eller skuldsaneringslån

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
36
Poäng
147
Jag har en skuld hos kronofogden som bara ligger och växer då jag just nu studerar och dom inte kan utmätta något på min lön. Den är på ca 100.000 har även en annan skuld på cirka 150.000 men den är än så länge inte skickad till KF dock betalar jag inte på den så den växler ju också.
Jag är ensamstående med ett barn och har en ganska hög hyra och kommer nog inte tjäna så mycket när jag väl börjar jobba till hösten. Så om jag räknat så kommer KF kanske kunna dra ca 4.500 per månad. Att byta till ett annat boende är svårt då jag ju inte så lätt får en bostad pga skulder och anmärkning. Men om KF drar cirka 4.500 så tänker jag att det täcker väl nästan bara räntan vilket gör att det kommer ta lång tid att betala tillbaka om det ens går :-( Funderar på hur man ska göra, kan man ansöka om skuldsanering fort eller måste man betala ett visst antal år först? Kan man försöka ta ett skuldsaneringslån och isåfall hur högt lån kan man ta utan säkerhet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp