- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 84
- Poäng
- 236
Beror på hur man ser det, har ett barn med särskilda behov som dem tog hänsyn till....1600 i buffert var bra, då har de höjt det beloppet.
Beror på hur man ser det, har ett barn med särskilda behov som dem tog hänsyn till....1600 i buffert var bra, då har de höjt det beloppet.
Jo men max var några hundra mindre 2018 när jag fick sanering.Beror på hur man ser det, har ett barn med särskilda behov som dem tog hänsyn till....
Jaha då förstår jag!Jo men max var några hundra mindre 2018 när jag fick sanering.
Tänker att buffertpengen också hängt med lite i allmänt ökade kostnader.Jo men max var några hundra mindre 2018 när jag fick sanering.
FRÅGOR: | ............................................................................. SVAR.... |
1. Hur gammal var du när du sökte skuldsanering? 18-25 år, 25-30år, 30-35 år, 35-40 år, 40+ | 1. 50+ |
2. Var det som privatperson eller företagare som du gjorde ansökna om skuldsanering | 2.Privat |
3. Hur mycket skulder hade du totalt? avrunda till närmaste 50.000, eller 100.000 om du är osäker | 3. Någonstans mellan 7-800 000 kr. |
4. Hur många lån/kreditgivare hade du skulder till vid ansökan? | 4. Många! Minst 20 |
5. Hade du barn när du gjorde ansökan? | 5. Nej |
6. Ansökta du skuldsanering på nätet eller gick via kommunens skuldrådgivare? | 6. Nätet |
7. Hur gammalt var ditt senaste lån vid ansökan? | 7. Inom 1år |
8. Släppte du alla skulder till kronofogden före du gjorde en ansökan om skuldsanering eller sökte direkt? | 8. Släppte efter ansökan. Några skulder var på väg redan. |
9. Förutsatt du inte släppte skulder innan ansökan? Slutade du använda uttag av krediter innan? | 9. Ja |
10. Hade du skulder till Skattevekert vid ansökan? I så fall, ungerfärligt belopp: | 10. Nej |
11. Om din skuldsanering kommer från spelskulder, hur länge efter du slutade spela gjorde du en ansökan? | 11. Inga spelskulder |
12. Blev du beviljad inledande skuldsanering? | 12. Ja |
13. Om du blev beviljad inledande skuldsanering, gick det igenom hela vägen? | 13. Ja |
14. Om du blev beviljad inledande, men nekad i senare skede, vad var anledningen? | 14.-------- |
15. Om du blev nekad inledande skuldsanering, vad var anledningen? | 15.--------- |
16. Om du blev nekad inledande, gjorde du en överklagan och fick igenom det? | 16.---------- |
SäkertJaha då förstår jag!
vad tråkigt ska du söka igen? När var avslaget nyligen?Tycker man missar en punkt här. Ensamstående eller sambo.
Min ansökan avslogs pga att min sambo bodde kvar just då.
Sökte i oktober. Separation var på gång men hon hann aldrig flytta innan beslutet kom. Jag kommer söka igen. Men en liten oro att jag numer är sjukskriven.vad tråkigt ska du söka igen? När var avslaget nyligen?
Åh nej vilken otur med dessa omständigheter, tråkigt med sjukskrivning krya på dig! Du gör helt rätt i att söka igen! Heja dej!Sökte i oktober. Separation var på gång men hon hann aldrig flytta innan beslutet kom. Jag kommer söka igen. Men en liten oro att jag numer är sjukskriven.