• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering frågor

lillavännen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Mars 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har lite frågor om skuldsanering. Är sambo, blir hon involverad på något vis? Om man bor i bostadsrätt , är det något problem? Får man en betalningsanmärkning? Räknas sambons inkomst med, ska hon ”försörja ” mig ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Svarar JA på alla frågor. Ring budget/skuldrådgivare.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Ja på allt utom bo i bostsdsrätt, inga problem att bo i den, problemet är om man äger den.
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577

lillavännen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Mars 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det är ett övervärde. Men vill inte att min sambo och mina barn ska drabbas. Åhh varför har jag satt mig i denna sits.

En till fråga, om man ansöker om skuldsanering , får man då direkt en anmärkning även om själva skuldsanering sen inte blir beviljad? Eller har man inget att förlora på att ansöka?
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Om du får inledande, så blir det en anmärkning som sitter kvar i tre år. Vet dock inte om den försvinner om du senare i processen blir nekad.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Det är ett övervärde. Men vill inte att min sambo och mina barn ska drabbas. Åhh varför har jag satt mig i denna sits.

En till fråga, om man ansöker om skuldsanering , får man då direkt en anmärkning även om själva skuldsanering sen inte blir beviljad? Eller har man inget att förlora på att ansöka?
Jobbigt sits tyvärr. Hela familjen involveras i och med att man hamnar hos KFM. Självklart så mäts ett skäligt övervärde av bostad ut till förmån för skulderna. Skäligheten i en skusan är just att man gjort allt för att minska sina skulder och i det ingår försäljning av bostad om det genererar pengar.
Jag lovar dig att det i slutändan blir ett bättre liv även om det känns tungt nu.
Kram.
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jobbigt sits tyvärr. Hela familjen involveras i och med att man hamnar hos KFM. Självklart så mäts ett övervärde av bostad ut till förmån för skulderna. Skäligheten i en skusan är just att man gjort allt för att minska sina skulder och i det ingår försäljning av bostad om det genererar pengar.
Jag lovar dig att det i slutändan blir ett bättre liv även om det känns tungt nu.
Kram.

Nä, det är INTE självklart... Det ska finnas ett övervärde om 200.000kr för att det ska vara legitimt att sälja.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Nä, det är INTE självklart... Det ska finnas ett övervärde om 200.000kr för att det ska vara legitimt att sälja.
Såklart så ska övervärdet vara skäligt men var kommer siffran 200 000 kr från ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp