Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

skuldsanering pest eller kolera

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Jimmy, 15 maj 2018.

1. Jimmy

Jimmy Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    Så jag har då strax under miljonen i diverse lån och och krediter. Sen csn på det. Pröjsar runt 25k på det i månaden och har en inkomst på 31k före skatt, do the math. Så sjukskriven pga utmattning sen några år. Jag har faktiskt inte en enda anmärkning utan lyckats hålla det flytande hela tiden. Nu börjar jag ge upp lite, orkar inte slita hålla det flytande längre. Det är inte spelberoende utan från början lite lyxkonsumtion när jag fick jobb. Sen så lite lån och så lån för att fixa lånen och efter 10 år så började det bli nått smslån. Nu är det typ 21 olika lån och krediter. Det går runt för att frun betalar käk och hyra etc.

Så... Vad tror ni om möjlighet till skuldsanering? Min fru menar att det kommer påverka henne också, att man räknar in henne och hennes ekonomi i det och att hon också får en prick i registret. Stämmer det? Ska man släppa allt bara och invänta inkasso och sen kronofogdehoten? Det känns otroligt jobbigt. Hur funkar det sen, har man lite över nån månad får man behålla det? Eller är det koll på kontot och det dras efter hand? Allt som går att sälja för nån egentlign summa har sålts utom skitbilen. Har ju teve etc, men det är inga stora och rejäla doningar. Standardgrejer. Innan skuldsanering, kommer det hem folk från kronofogden för att se vad man kan sälja? Om jag släpper allt så är det ju pengar då som jag teoretiskt sett kan ta ut och lägga "i madrassen" eller kollar kronofogden efter sånt? Jag har full förståelse för deras jobb, men vill ju så klart hamna i så bra läge som möjligt inför en skuldsanering med tanke på familjen.

Tips, råd, tankar?

det är
    collector
    bank norwegian
    remember
    viakredit
    slantar
    ferratum
    byax
    flex kontot

och några till jag inte kommer på.

2. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    263
    Trofépoäng:
    427
    Hennes inkomst kommer räknas med när du får löneutmätning men hon får ingen prick.
    Du kan kolla på kfm sida hur mycket du får behålla vid löneutmätning.

3. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    76
    Trofépoäng:
    206
    Och hennes lön mäts väl inte ut heller. Hennes lön gör väl bara att Jimmy får behålla mindre av sin lön.

Lasseman gillar detta.
  4. Jimmy

Jimmy Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    Nu har jag snackat med dom och det känns ganska positivt. Det behövdes inte alls eller underlättade att ha ärenden hos dom utan kunde jag hålla det flytande så var det absolut bäst. Lasseman, stämmer det? Min fru har ingen jätte inkomst, typ 150k om året. Sen 2 barn på det. puh. Det är en pärs att betala betala betala varje månad och jag orkar inte mycket mer, man börjar bli gammal och vill ha ett liv. Ok inte 50+, men inte långt ifrån. :)

5. Jimmy

Jimmy Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    En fråga till, de 5 åren räknas från det man fått godkänt?

6. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    76
    Trofépoäng:
    206
    KFM får väl inte säga annat, de kan ju inte uppmuntra dig att strunta i dina räkningar.

7. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    263
    Trofépoäng:
    427
    Från det du får inledande. Blir det sen avslag återgår du till löneutmätning.

8. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    76
    Trofépoäng:
    206
    Däremot kan ju din fru drabbas av att att KFM löser in ägodelar.

9. Jimmy

Jimmy Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    Ok point taken om att de inte råder att släppa allt. Hur tror ni alla bolagen ställer sig till en skuldsanering när jag har varit en duktig liten betalare? De kanske hade varit mer med på det om jag hade konstant strulat.

10. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    345
    Trofépoäng:
    457

Dela sidan