Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

skuldsanering pest eller kolera

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Jimmy, 15 maj 2018.

1. magdaa

magdaa Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Trofépoäng:
    186

Såklart är det till din fördel att du har varit en duktig betalare. Då har du ju verkligen visat att du har gjort allt du kan. Och att det är troligt att dom kommer få betalt av dig i en skuldsanering.

Släpptallt gillar detta.
  2. Jimmy

Jimmy Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32

Ok så kan man ju också se det iofs. :]

Nästa fråga: Min fru har enskild firma och det är hennes enda inkomst. Hur ska man uppge det liksom? Hennes omsättning (ganska sjysst) är tydligen inte samma sak som hennes inkomst (låg tydligen). hmm, hur gör man?

3. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    352
    Trofépoäng:
    457
    Kan var en idé att kontakta budget- och skuldrådgivare i kommunen. Där kan du få mycket bra hjälp.

4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 287
    Trofépoäng:
    997
    Min uppfattning är att det underlättar om verkställigheten gjort en utredningsomgång innan skuldsaneringsutredningen görs, verkställigheten kan få uppgifter från banker osv, om det behövs göra hembesök (vilket inte är så ofta), vilket skuldsaneringen inte kan, möjligen kan dom få in bankuppgifter men det vet jag inte.
    Skulle jag vara en av dina fordringsägare skulle jag tycka att det är rimligt att man i alla fall utrett en gång, det är inte så ofta kanske, men det finns folk som har ganska gott om pengar som söker skuldsanering, jag har nämnt någon gång att jag hittade om det var 100 eller 200k på en person som någon vecka senare fick inledd skuldsanering, som enligt ansökan där, antar jag, inte ägde en krona.

5. Jimmy

Jimmy Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    Kan inte de som beslutar om skuldsanering se ens bankkonto? Det trodde jag, att det var span, så att säga, på om det trillade in några större summor då och då.

Jag har ju egentligen inga fordringsägare? utan bara långivare. Vad har de för makt i en sådan här process? Därför jsg trodde också det var lättare om man misskött sig så de hade ledsnat. Jag betalar typ varenda krona av min lön förutom en nödhunka och det bara ökar. Trixas o pusslas hit o dit med betalningsfria månader osv. Fattar inte hur nån med 200k på fickan tänker när man söker skuldsanering?! Wtf liksom.

Oroar mig inte för hembesök för finns inget av värde. Mest att det är skämmigt som attan.

6. Lasseman

Mottagna gillanden:
    1 287
    Trofépoäng:
    997
    Långivare äger en fordran på dig. Alltså firdringsägare.

Dom ser inte det vad jag vet.

Under pågående skuldsanering gör kfm inget förutom att ta emot och fördela pengar

7. Jimmy

Jimmy Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    32
    Frun vägrar skuldsanering. Case closed. Bättre ha ett helvete antar jag.

8. Lasseman

Mottagna gillanden:
    1 287
    Trofépoäng:
    997
    Hon får inga prickar.
    Hon blir påverkad lika mycket av löneutmätning vare sig hon vill eller ej

Lize och Mjau 74 gillar detta.
  9. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    80
    Trofépoäng:
    226
    Finns väl inget negativt alls med skuldsanering för den som inte kan betala sina månadskostnader på skulder, och dess anhöriga. Kan man inte betala då kommer ändå skulderna bara öka och öka och löneutmätningen fortsätta och fortsätta.

hollygolightly, Lize, Helmer och 1 annan gillar detta.
  10. Bekymrad

Bekymrad V.I.P

Mottagna gillanden:
    229
    Trofépoäng:
    387
    Kanske kan ni gemensamt träffa en skuld rådgivare på kommunen som förklarar vad det skulle innebära. Är helt säker på att ni skulle få det bättre än om ni fortsätter såhär. Och framförallt blir du skuldfri. Det kommer du kanske aldrig bli med dom skulder du har idag. Har själv skuldsanering och får behålla halva min lön. Har aldrig haft det så bra ekonomiskt. Man klarar sig bra på det man får behålla samt så har du två månader om året du inte behöver betala in något.

hollygolightly gillar detta.

Dela sidan