• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering - som delforum?

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Ganska kul egentligen att ett LÅNforum kommit att handla så mycket om lånens baksidor.
Kanske Ekonomiforum vore mer passande egentligen. :D
Det är ibland en hårfin linje om man ska släppa allt eller jobba med kreditbetyget över tid. Förr var det så att dessa frågor hänvisades till fattiga riddare forumet, men trådarna fortsatte dyka upp... Sen fanns det många kunniga här med bra svar, så varför skicka iväg...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Vad tänker du på för ämnen tex? Samlingslån, inkasso osv finns redan forum för. Diverse privatekonomi trådar kan man ta i fritt. Den senare kanske, men frågan om aktiviteten är tillräckligt högt. Vill undvika för många forum....
Håller med att inte alla söker skuldsanering eller har löneutmätning men dock kämpar med skulder. Exempelvis Snöbollsmetoden och hur vi tillämpar den tycker jag är intressant ämne.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 669
Poäng
4 477
Kanske Hjälp-forumet kan omorganiseras bara till ett skuld-bearbetsningsforum? Det är ju några av oss här som sliter med skulder utan vare sig löneutmätning eller skuldsanering. Skulle inte ett sådant forum kunna inkludera hjälp och råd om all form av skuldbearbetning?
Håller med. Nån sorts Skuldreduceringstråd där strategier för hur man minskar skulderna ingår (bl a snöbollsmetoden och andra strategier och tips ingår) utan löneutmätning/skuldsanering. Så blir det inte så spretigt.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
564
Mottagna reaktioner
658
Poäng
607
Förr var det så att dessa frågor hänvisades till fattiga riddare forumet, men trådarna fortsatte dyka upp...
Det var där jag hamnade först när jag började googla, men jag tror inte de har mera än ett inlägg per månad. Kanske var de mera aktiva förr om åren, men nu känns det som om det forumet är helt dött, eller åtminstone gravt döende. Och så hittade jag hit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp