Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skuldsaneringsansökan...

Diskussion i 'Fritt' startad av Kimsan72, 14 oktober 2018.

1. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Idag, mina vänner, har jag likväl skickat in min ansökan om skuldsanering. Jag hyser inte mycket hopp om att den skall kunna gå igenom, men efter noga övervägande och efter att noggrant följt mina skulders utveckling sedan jag släppte dom, så ser jag ingen alternativ lösning på problemet.
    Tack vare att jag noggrant sparat vartenda brev gällande mina skulder och satt in dom i flikar i en STOR pärm, så har jag stenkoll på alla mina skulder och det har därför varit relativt enkelt att fylla i ansökan gällande både lånegivare samt deras ombud och storlek på skuld.
    Det personliga brevet har jag skrivit på, hör och häpna, ända sedan den 15:e augusti... Många revideringar, tillägg, etc.
    Jag tar på ingalunda villkor lättvindigt på en skuldsanering - ingen sk. quickfix, men jag har getts åtskilligt med tid sedan jag tvingades släppa mina skulder, att grubbla och analysera min situation och jag ser inte hur mitt psyke i i förlängningen ska mäkta med en löneutmätning om 19622kr i månaden år ut och år in - utan någon som helst lättnad... :(
    Per dags datum, pga. jävulska räntor, så uppgår min totala skuldbörda till 1.039.000kr !

...sååå nu är den iallafall inskickad... nu får jag vackert sitta lugnt i båten och låta tiden ha sin gång... Mer än så kan jag iallafall inte göra ! CARPE DIEM !!!

hollygolightly, Lize, annlo och 7 andra gillar detta.
  2. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    231
    Trofépoäng:
    397
    Jag önskar dig lycka till!! Vet inte det minsta om hur skuldsanering funkar men hoppas det går genom så du får lite lugn och ro:)

Kimsan72 gillar detta.
  3. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Tack snälla Du, för Dina värmande ord...guld värt ! :)

Lånat gillar detta.
  4. Nea75

Nea75 V.I.P

Mottagna gillanden:
    71
    Trofépoäng:
    197
    Lycka till de går nog vägen :)Men väntetiden är sjukt länge jag har inledande nu men 8 månader sen jag ansökte :(

Kimsan72 gillar detta.
  5. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Stort tack för lyckönskningen. Är inte alls så säker på att den går igenom... har dessvärre inte de legitima skälen som många av Er andra, men nu är den inskickad iallafall... Jag kommer nu försöka lägga den åt sidan och likväl njuta av mitt liv... Sen vad Skusans svar än må bli när min tid är kommen, så får jag utvärdera det då... :)

Lize gillar detta.
  6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Kimsan72 - Hur utvecklas dina skulder månad till månad?
    Eller så här.
    Om dom drar 20.000 från din lön varje månad - Hur mycket minskar skulden?

Önskar dig lycka till <3

Kimsan72 gillar detta.
  7. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Tack bästa Du... :)
    Dom minskar inte... dom ÖKAR istället... Min enskilt största skuld till Bank Norwegian har ökat med nästan 60tkr sedan jag släppte den i april och tills dess att löneutmätningen kom igång... Samma med mitt Rememberlån, som har ökat med ca. 30tkr sedan jag släppte... Dessa två lån får större delen av utmätningen och de mindre får enbart brödsmulor, vilket gör att dessa oxå ökar... Nu har jag ju bara haft löneutmätning en månad, så än så länge stiger skuldberget...
    Hur ser läget ut för Din tjej...minskar hennes skulder med utmätningen ?

8. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Nej, däremot har hon avsevärt lägre belopp som dras. Tänkte om dessa 20K bidrog till att minska skulderna.

Men som jag ser det är det ju knappast realistiskt att dina skulder ska betalas av på 15 år om dom dessutom ökar med en så hög inkomst som du har.

Jag ser inte vad det skulle kunna vara som sätter käppar i hjulet för en sanering i ditt fall?

Kimsan72 gillar detta.
  9. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Mina skulder har uppstått mestadels pga konsumtion förutom när min underkäke havererade och lån togs för ersättning av tandimplantat !
    Konsumtion talar inte till min fördel :( Sedan kan även en del av lånen anses vara ”för nya” då som många andra intygar...man var inne i lånekarusellen och i desperation jagade lån för att överleva ytterligare någon månad... Korkat? Absolut, men det sunda tänket försvann när paniken kom... :(

Jag kan inte ”skylla” på legitima skäl såsom skiljsmässa, sjukdom, taskiga fastighetsaffärer, missbruksproblematik, etc etc...

10. magdaa

magdaa Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Trofépoäng:
    286
    Bra tänk att du ska försöka landa nu i din löneutmätning. Du har inget val, och det känns väl ändå bättre nu än när du frenetiskt sökte lån för att släcka bränder?

Jag är övertygad om att du kommer bli beviljad. Man skall kunna betala sina skulder under överskådlig tid.

När jag blev beviljad sanering så står det också skrivet att några lån va nya, men som sagt det va långivare jag hade haft i flera år men utökat lån hos.

Jag har haft löneutmätning 1 år och sanering drygt 1 år. Det är sjuukt tufft mellan varven när extra utgifter ska ut. Men den stress jag kände innan löneutmätningen med att det aldrig gick runt en enda månad, va mycket mycket värre!

Dessutom fick jag det bättre när löneutmätningen kom igång.

Styrkekramar till dig @Kimsan72 !

Floppen och Mirakel gillar detta.

Dela sidan