- Meddelanden
- 94
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 167
Hej, min sambo har fått beviljad skuldsanering, efter att ha varit löneutmätt i 2 år. Nu är det så att jag som arbetslös har lyckats låna på mig 50 000 kr i olika varianter av sms-lån,(spelberoende) jag har ingen som helst möjlighet att betala tillbaka detta. Hans skuldsanering är baserad på just oss och våra två barn, på hans inkomst och att jag är arbetslös och sjukskriven.
Vad händer egentligen nu om jag låter mina skulder gå till KFM ? När jag börjar jobba en vacker dag så kommer ju hans skuldsanering att omprövas, då kommer han att få betala mer på grund att jag också då ska stå för en del av våra gemensamma kostnader, men vad händer då om jag själv har en skuldsaldo på KFM, som då kanske har växt från 50 till 70 tusen?
Vad händer egentligen nu om jag låter mina skulder gå till KFM ? När jag börjar jobba en vacker dag så kommer ju hans skuldsanering att omprövas, då kommer han att få betala mer på grund att jag också då ska stå för en del av våra gemensamma kostnader, men vad händer då om jag själv har en skuldsaldo på KFM, som då kanske har växt från 50 till 70 tusen?