Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Släppa allt?

Diskussion i 'Inkasso' startad av Tjejen95, 4 september 2018.

1. Tjejen95

Tjejen95 Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    6
    Hej. Jag behöver lite hjälp. Jag har strulat till det som fan. Jag har skulder på ca 100.000 kronor, hamnat efter varje månad och löst det med nya krediter. Kunde inte betala i juli månad pga student och dålig lön. Har redan fått fastanställning tills examen i januari men har fortfarande 5 månader att plugga. Är det värt att släppa allt till kronofogden? Tänker har fått ny lägenhet från första november och har jobb klart. Hur lång tid tar det från skulderna kommer till kronofogden till utmätning? Hur mycket växer det på ett halvår och om de mäter ut, hur lång tid kan det ta att bli av med hela skulden. Kommer ha en lön på 28000kr sen. Bryr mig inte om anmärkning osv för kommer bo på samma ställe. Är bara trött att inte kunna betala mina skulder och varje månad leta efter nya lån, hittar inga nya som jag får som student så kan inge lösa detta längre. Kronofogden skrämmer mig och det känns så skamligt att släppa allt. Kan ej be mina föräldrar om hjälp för de har redan hjälpt mig en gång och betalar redan 1000kr i månaden till dom på ett lån de tog åt mig. Vet jag strulat som fan så inga nedlåtande kommentarer tack, mår redan dåligt.

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Absolut inte.
    100.000 är INGENTING.
    Det är INTE värt priset att i ca 3-4 år framåt vara i princip omyndigförklarad. Du kommer dras med papper,blanketter,utmätningsförsök,löneutmätning,Kronofogden,Anmärkningar.
    En anmärkning innebär inte bara att du inte kan få lägenhet utan du kommer inte kunna få teckna internet,mobiltelefon mm.
    Nej.
    Lyssna på en som varit hos KFM - Undvik.

Du behöver 100K.
    Vad har du för förutsättningar? Inkomst förra året?

Kimsan72 och Mjau 74 gillar detta.
  3. lola8000

lola8000 V.I.P

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    61
    Lyssna på Terry, 100 k är en piss i Mississippi jämfört med vad andra klarat av. Du klarar det :)

Kimsan72 gillar detta.
  4. Tjejen95

Tjejen95 Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    6
    Jag har räkningar från förra månaden obetalda samt denna månaden. Inkasso har redan kommit och jag har verkligen inte råd att betala det. Jag hade 90.000 förra året som inkomst, samt är student. Försökt på flera ställen men får inga nya lån.

5. lola8000

lola8000 V.I.P

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    61
    Kan du inte sälja lite saker? Försöka skjuta upp betalningen med inkasso?

6. Tjejen95

Tjejen95 Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    6
    Har ingenting av värde att sälja, bor i en studentlägenhet just nu

7. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    436
    Trofépoäng:
    496
    Kan du inte ta ett kvällsjobb nu tillsvidare?

8. lola8000

lola8000 V.I.P

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    61
    Kanske borde du berätta för dina föräldrar om din faktiska situation? Så dem iaf är medvetna om vart du är påväg?

9. Tjejen95

Tjejen95 Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    6
    Jag jobbar redan vid sidan om studierna så gott jag kan men ekonomin går inte runt ändå, samt att skolan är som tuffast nu sista terminen. Mina föräldrar kan jag ej gå till då de redan hjälpt mig en gång och lovat att aldrig strula till det igen. Jag har redan anställnigspapper på fastanställning, det går inte möjligtvis få ett lån på det genom att bevisa min inkomst nu samt när tjänsten börjar? Det är ingen provanställning utan tillsvidare direkt.

10. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Kolla med Balanzia, maila dom dina förutsättningar och lön.
    Kan dock som sagt bli tufft.

Men bara du är medveten om vad det du ger dig in på. En anmärkning håller i sig 3 år men bolagen skickar ibland till KFM först efter ett halvår om inte ett år.
    Du kan räkna att under 5 år i princip vara fullkomligt utanför samhället, jag är där för tillfället med EN anmärkning kvar som går ut nu i November och det är verkligen ingenting jag rekommenderar dig.

Dela sidan