• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa en del av skulderna?

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Sitter i skiten med 1,7 mil i skulder och läget är hopplöst.
Hur funkar det med löneutmätning om jag släpper tex 200 000 till Kfm? ( 1 långivare)
Blir beloppet att betala lika mycket som om jag skulle släppa hela skulden? (Flera långivare)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Jag tror inte KFM tar någon hänsyn till att du har fler lån att betala.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Sitter i skiten med 1,7 mil i skulder och läget är hopplöst.
Hur funkar det med löneutmätning om jag släpper tex 200 000 till Kfm? ( 1 långivare)
Blir beloppet att betala lika mycket som om jag skulle släppa hela skulden? (Flera långivare)
Ja, ingen skillnad.
Dom drar ju så mycket dom kan utifrån sina beräkningar så det är svårt att klara andra betalningar på skulder om man släppt en stor skuld till KFM.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Tack för svar. Så det är förbehållsbeloppet som gäller oavsett skuld?
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Som jag förstått det, är det så dem gör.

Om jag inte förstått fel, så har du i många år traggla på ruinens brant men hållit dig flytande?

Du har inte funderat på ifall det kanske börjar bli dags att antingen släppa allt, eller söka skuldsanering direkt?
Eller iallafall släppa allt, vänta ett år och sedan söka skuldsanering?

Du kommer troligen ha mer att leva på ifall du släpper det hela.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Som jag förstått det, är det så dem gör.

Om jag inte förstått fel, så har du i många år traggla på ruinens brant men hållit dig flytande?

Du har inte funderat på ifall det kanske börjar bli dags att antingen släppa allt, eller söka skuldsanering direkt?
Eller iallafall släppa allt, vänta ett år och sedan söka skuldsanering?

Du kommer troligen ha mer att leva på ifall du släpper det hela.
Ja det stämmer. Är på botten nu. Allt detta är pga spelmissbruk men jag har slutat spela och spärrat mig överallt.
Tragglar, ångest, sömnsvårigheter. Allt skit man kan tänka sig.
Funderar på att släppa men är livrädd.
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Ja det stämmer. Är på botten nu. Allt detta är pga spelmissbruk men jag har slutat spela och spärrat mig överallt.
Tragglar, ångest, sömnsvårigheter. Allt skit man kan tänka sig.
Funderar på att släppa men är livrädd.

Om jag vore du, skulle jag faktiskt släppa allt.
Då får du mer pengar över i månaden och behöver inte oroa dig för att ha råd med mat, hyra osv.

Jag skulle även passa mig noga för att då känna att "nu har jag råd att spela, om så bara lite".
Utan att alltid ha i bakhuvudet att du har ett missbruk, det blir du aldrig fri ifrån.
Precis som en alkoholist inte kan ta en öl.

Se även till att söka hjälp för spelmissbruket
Samt ansök om skuldsanering. Kanske får du inte igenom det första gången, beroende på hur länge sedan det var du spelade sist.

Men för din hälsas skull, sluta slå dig blodig varje månad. Du har kämpat i många år.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Om jag vore du, skulle jag faktiskt släppa allt.
Då får du mer pengar över i månaden och behöver inte oroa dig för att ha råd med mat, hyra osv.

Jag skulle även passa mig noga för att då känna att "nu har jag råd att spela, om så bara lite".
Utan att alltid ha i bakhuvudet att du har ett missbruk, det blir du aldrig fri ifrån.
Precis som en alkoholist inte kan ta en öl.

Se även till att söka hjälp för spelmissbruket
Samt ansök om skuldsanering. Kanske får du inte igenom det första gången, beroende på hur länge sedan det var du spelade sist.

Men för din hälsas skull, sluta slå dig blodig varje månad. Du har kämpat i många år.
Tack för råden. Svårt att tänka klart nu men jag kommer tvingas fatta beslut i snara framtiden
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Tack för råden. Svårt att tänka klart nu men jag kommer tvingas fatta beslut i snara framtiden
Allt löser sig med tiden. Titta tillbaka på de senaste åren och fundera på hur länge till du vill ha det så!

Jag är säker på att allt löser sig med tiden. Tror att du kommer må bättre Bara av att fatta beslut med
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
200
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Allt löser sig med tiden. Titta tillbaka på de senaste åren och fundera på hur länge till du vill ha det så!

Jag är säker på att allt löser sig med tiden. Tror att du kommer må bättre Bara av att fatta beslut med
tack fina människa!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp