• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Mitt Everydayplus gick till Svea. Nu var det bara på 3000 något, förra gången var det över 25000.
Dock tycker jag att Svea blivit hårdare under åren. Någon som delar den uppfattningen? Jag har ändå till skillnad mot för många andra tyckt att de varit ganska bra/tillmötesgående med mera under åren. Men nu känns dom tillsammans med Intrum och Gothia som Sveriges värsta inkassobolag. Däremot har Gothia bättrat sig senaste 2-2,5 åren enligt mig.
Värsta Intrum och Svea. Svåra att deala med, för att inte säga omöjliga. Skickar snabbt till kf, därför är jag lite orolig vad de kommer kräva för belopp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Svea Ekonomi blir Svea Bank fick jag meddelande om i Kivra. Men det står att befintliga ärenden inte kommer att påverkas.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Så där jag, nu har jag ringt till Svea inkasso och bett om att få betala 800 kr/mån. Som vanligt kan man inte få besked direkt utan måste vänta på svar fr handledaren som skulle komma inom 2 dagar. Hoppas på barmhärtighet och mirakel att de inte säger att de vill ha mer än 1200 kr!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Så där jag, nu har jag ringt till Svea inkasso och bett om att få betala 800 kr/mån. Som vanligt kan man inte få besked direkt utan måste vänta på svar fr handledaren som skulle komma inom 2 dagar. Hoppas på barmhärtighet och mirakel att de inte säger att de vill ha mer än 1200 kr!
Håller verkligen tummarna för dig :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Håller verkligen tummarna för dig :)
Tack snälla, det behövs<3 I o m de nya restriktionerna för allmänna sammankomster så har jobben som fanns i januari och februari avbokats och med jobben försvann även inkomsten!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Tack snälla, det behövs<3 I o m de nya restriktionerna för allmänna sammankomster så har jobben som fanns i januari och februari avbokats och med jobben försvann även inkomsten!
Ibland är det tungt för oss , men en dag kommer vi vara skuldfria :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Ibland är det tungt för oss , men en dag kommer vi vara skuldfria :)
Och när det känns riktigt tungt så påminner jag mig att det trots allt går framåt. Det är lätt att glömma bort det och bara se alla problem och motgångar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Nu har jag fått svar från Svea. De godkänner 800 kr/månad, tack och lov!!!! Kapitalskuld 34 000, totalt att betala tillbaka 56 000 kr, kommer att ta fem år att betala tillbaka men om 2-3 år kommer jag vara klar med andra inkasso så då kan jag höja om jag vill. Hoppas jag!

Det här är en milstolpe för mig!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp