• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa till inkasso, hur funkar det?

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Hej. Satt mig i skuldberget. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Hur funkar det om jag låter det gå till inkasso? Kan man få avbetalningsplan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Kan men det behöver inte vara rimliga betalningsplaner
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 016
Mottagna reaktioner
543
Poäng
597
Jag vet inte hur jag ska reda ut min situation. Har mer utgifter en inkomster. Jag har sån brutal ångest
Då är vi många här! Du är inte ensam. Jag är en av dem. Jag är ganska ny på detta. Hjälper dig gärna med det lilla jag vet om jag kan.
vad har du för skulder?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 016
Mottagna reaktioner
543
Poäng
597
Kan tillägga att jag och också extremt mycket utgifter. Ingen vet om det. Jag känner din ångest, jag delar den med dig. Min är lika stor. Jag har precis börjat släppa saker till inkasso. Mitt mål är ett samlingslån i augusti nästa år. Tills dess handlar allt om att inte få en anmärkning.
släcka bränder, prioritera lån/krediter för att få en bättre uc men främst för att inte få någon anmärkning alls.

berätta gärna mer om dina skulder, dina inkomster. Kanske kan vi slå våra kloka huvuden ihop och hjälpa varandra. ☺️
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Kan tillägga att jag och också extremt mycket utgifter. Ingen vet om det. Jag känner din ångest, jag delar den med dig. Min är lika stor. Jag har precis börjat släppa saker till inkasso. Mitt mål är ett samlingslån i augusti nästa år. Tills dess handlar allt om att inte få en anmärkning.
släcka bränder, prioritera lån/krediter för att få en bättre uc men främst för att inte få någon anmärkning alls.

berätta gärna mer om dina skulder, dina inkomster. Kanske kan vi slå våra kloka huvuden ihop och hjälpa varandra. ??
Tack för svar. Denna ångest e brutal o jag gråter ofta. Hur fan kan jag ha satt mig i detta? Men ja.. allt började för två år sen då jag blev fri kronan (efter slarv med CSN) och då jag blev ”fri” igen så slog ju kicken in och lyckan i att kunna handla. Såååå dumt.
jag har idag många skulder. Bla klarna, qliro, monetti flexi, loanstep (sms lån e det dummaste beslut jag tagit trodde jag kunde rädda min situationen men blev 100 gånger tuffare)
Jag sitter nu med utgifter upp över öronen o vet inte var jag ska börja. Funderar på snöbollseffekten men inte så insatt i det. Yr alla tips jag kan få! Kram
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 016
Mottagna reaktioner
543
Poäng
597
Tack för svar. Denna ångest e brutal o jag gråter ofta. Hur fan kan jag ha satt mig i detta? Men ja.. allt började för två år sen då jag blev fri kronan (efter slarv med CSN) och då jag blev ”fri” igen så slog ju kicken in och lyckan i att kunna handla. Såååå dumt.
jag har idag många skulder. Bla klarna, qliro, monetti flexi, loanstep (sms lån e det dummaste beslut jag tagit trodde jag kunde rädda min situationen men blev 100 gånger tuffare)
Jag sitter nu med utgifter upp över öronen o vet inte var jag ska börja. Funderar på snöbollseffekten men inte så insatt i det. Yr alla tips jag kan få! Kram
Förstår! Bra att du kommit till insikt.
jag har också MASSOR av skulder. Med hjälp från detta forum har jag beslutat att låta vissa gå över till inkasso. Detta är i progress just nu.
skriv gärna vilka specifikt du har skulder hos så kan jag hjälpa dig med det jag kan och lärt mig.
Snöbollseffekten är bra. Men jag kan inte tillämpa den idag eftersom att jag inte vill ha en anmärkning. Jag arbetar enbart för att inte få em anmärkning idag. Jag betalar av det jag måste oavsett vad, släpper det jag kan och betalar det jag måste.
Mycket är felprioriterat, Ja! Men för att jag ska kunna ta ett samlingslån nästa år är detta nödvändigt. Däremot jobbar jag ca 250-300h per månad för att försöka bli av med allt snabbare. Lägger även om krediter på gott och ont.

vart har du skulder och hur mycket?
får jag veta det kan vi/jag hjälpa dig med vad du kan släppa till inkasso och vad du inte bör släppa till inkasso för att inte riskera än missbrukad kredit/anmärkning
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Förstår! Bra att du kommit till insikt.
jag har också MASSOR av skulder. Med hjälp från detta forum har jag beslutat att låta vissa gå över till inkasso. Detta är i progress just nu.
skriv gärna vilka specifikt du har skulder hos så kan jag hjälpa dig med det jag kan och lärt mig.
Snöbollseffekten är bra. Men jag kan inte tillämpa den idag eftersom att jag inte vill ha en anmärkning. Jag arbetar enbart för att inte få em anmärkning idag. Jag betalar av det jag måste oavsett vad, släpper det jag kan och betalar det jag måste.
Mycket är felprioriterat, Ja! Men för att jag ska kunna ta ett samlingslån nästa år är detta nödvändigt. Däremot jobbar jag ca 250-300h per månad för att försöka bli av med allt snabbare. Lägger även om krediter på gott och ont.

vart har du skulder och hur mycket?
får jag veta det kan vi/jag hjälpa dig med vad du kan släppa till inkasso och vad du inte bör släppa till inkasso för att inte riskera än missbrukad kredit/anmärkning
Åh tack för svar! Hejar på dig!!!! Mina skulder
Klarna 31000
Collector 7000 (gått till inkasso, talade med dom för ett tag sen så de bad mig ringa upp då jag fått inkassokravet för att dela upp betalning
Svea inkasso 500 kr i mån avbetalning
Svea konto 1400
resursbank lån 1400 kr kvar
Monetti flexi 7000
Loanstep 4000 kr (dras 1757 kr i månaden)
Saldo 2495
Ellos ca 4000
Jotex ca 1700
Resursbank kredit 10000

usch lipat hela dagen, o har ångest varje dag. Denna månad blir tung, har varit sen med bl.a. klarna
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Åh tack för svar! Hejar på dig!!!! Mina skulder
Klarna 31000
Collector 7000 (gått till inkasso, talade med dom för ett tag sen så de bad mig ringa upp då jag fått inkassokravet för att dela upp betalning
Svea inkasso 500 kr i mån avbetalning
Svea konto 1400
resursbank lån 1400 kr kvar
Monetti flexi 7000
Loanstep 4000 kr (dras 1757 kr i månaden)
Saldo 2495
Ellos ca 4000
Jotex ca 1700
Resursbank kredit 10000

usch lipat hela dagen, o har ångest varje dag. Denna månad blir tung, har varit sen med bl.a. klarna
Kolla med alla långivare om du kan få betalningsfri månad.
Om du kan få det så ser det ut som du kan göra dig av med ett par av lånen tycker jag.

Kolla över övriga utgifter. Telefon, bredband, äter du ute, Netflix och liknande...?
Stäng ner så mycket du kan och betala av på lånen. Den totala skuldbördan är ju inte oöverkomlig.
Hur ser dina inkomster ut?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp