• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släpper allt nu

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jag har kämpat länge. Har betalat mina lån varje månad. I slutet har jag tagit nya lån för att betala dom gamla. Så dumt. Nu går det inte längre. Jag har nästan 800000 i lån och krediter. En del är nya.
Jag har varit I kontakt med budget och skuldrådgivare i kommunen..nu kommer jag bli uppsagd pga arbetsbrist. Jag har sökt skola, och ska börja studera i augusti..det är säkert ingen bra plan, men jag har inget annat i nuläget. Jag vet att skulderna kommer växa medans jag studerar, men jag behöver ett break. Under tiden jag pluggar kan kronofogden inte ta något.och förhoppningsvis kan jag få skuldsanering om ett par år när jag är klar. För mig känns detta som det bästa just nu. Orkar inte ha ont i magen varje dag. Jag vet att skulderna inte försvinner, att jag kommer få betala när jag studerat klart. Men för mig känns detta som det bästa i nuläget.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Kronofogden kan utmäta ändå såklart, men kan inte utmäta utbetalningen från csn
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Jag har kämpat länge. Har betalat mina lån varje månad. I slutet har jag tagit nya lån för att betala dom gamla. Så dumt. Nu går det inte längre. Jag har nästan 800000 i lån och krediter. En del är nya.
Jag har varit I kontakt med budget och skuldrådgivare i kommunen..nu kommer jag bli uppsagd pga arbetsbrist. Jag har sökt skola, och ska börja studera i augusti..det är säkert ingen bra plan, men jag har inget annat i nuläget. Jag vet att skulderna kommer växa medans jag studerar, men jag behöver ett break. Under tiden jag pluggar kan kronofogden inte ta något.och förhoppningsvis kan jag få skuldsanering om ett par år när jag är klar. För mig känns detta som det bästa just nu. Orkar inte ha ont i magen varje dag. Jag vet att skulderna inte försvinner, att jag kommer få betala när jag studerat klart. Men för mig känns detta som det bästa i nuläget.
Jag hade samma läge som dig avseende skulderna...ungefär samma storlek och lånade för att betala lån. Jag hade (och har) dock arbete hela tiden.
Att släppa mina skulder var ett svårt beslut men ett av dom bästa jag fattat.
Nu har jag 10 månader kvar av min skuldsanering och känner att det finns en framtid.
 

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Om jag bara kommer ha csn ( lån och bidrag). Och släpper allt till inkasso, kronofogden. Det kommer ju ta några månader innan det hamnar hos kronofogden. Kan dom utmäta csn? Jag har läst olika om det, så därför frågar jag. Är det någonsin vet säkert?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 201
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Om jag bara kommer ha csn ( lån och bidrag). Och släpper allt till inkasso, kronofogden. Det kommer ju ta några månader innan det hamnar hos kronofogden. Kan dom utmäta csn? Jag har läst olika om det, så därför frågar jag. Är det någonsin vet säkert?
Nej det kan dem inte
 

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Ok. Jag hade inte börjat studera om jag inte hade blivit uppsagd. Men jag vet att jag inte kommer kunna betala mina lån . Jag har tagit lån nu i slutet för att betala andra lån. Väldigt dumt! Så hur jag än gör kommer detta inte gå. Jag har valt att börja studera mest för att jag mår så dåligt över hela denna situationen, och behöver få något annat att göra jag vet att skulderna kommer öka, och att jag får göra något åt det men just nu orkar jag inte. Att börja plugga känns bra, mest pga att jag ändå blivit uppsagd, och inte har någon utbildning. Jag behöver göra detta, annars går jag snart under.
 

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jag mår inte alls bra nu. Kan inte sova, bara grubblar. Livet känns väldigt jobbigt just nu. Jag var glad åt att jag skulle börja studera. Men det är jag inte längre. Hur jag än vänder och vrider på min situation, så vet jag inte vad som är bäst. Ska jag plugga? Eller ska jag söka jobb? Jag har ingen utbildning. Jag orkar inte! Vad gör man?
 

Moffen87

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Man kämpar på och har en framtidstro att om si och så många år vill jag vara skuldfri bra jobb
Ja det som gör att man blir glad
Kämpade många år med sprit missbruk var totalt under isen hade hus jobb sambo som jag ljög för under många års tid men till slut orkade jag inte ljuga mer berättade allt la drickat åt sidan å hade en framtids fantasi att om 7år ska jag vara skuld å sprit fri... hade jag inte haft den fantasin så hade jag nog inte orkat för att ibland orkar man inte leva å tänka i nuet utan man måste kolla på mål linjen å kämpa sej dit

alla funkar på olika sätt med detta funkade för mej
 

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jag tänker att man aldrig får ge upp. Vissa dagar känns allt värre, och man kan inte tänka klart. Och det är ok. Jag brukar gå ut och promenera, eller kolla på någon serie för att skingra tankarna..Ingen i min omgivning vet om min situation.. Det räcker att jag har kontakt med skuldrådgivaren i kommunen, och att jag är med här.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp