Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Slantar.nu, förvånad att jag blev nekad av Slantar.nu

Diskussion i 'Större lån' startad av Hmm, 13 mars 2018.

Tags: Add Tags
  1. Hmm

Hmm Gäst

Är rätt förvånad att jag blev nekad av Slantar.nu

Sökte lån på 10 000 kr återbetalningstid 1 år
    Inkomst per månad efter skatt: 26 000
    Lånekostnader per månad: 5000
    Hyra: 8000
    Inga barn

Har ett betalningsutrymme på 13000 per månad, UC 0.4 och fick ändå avslag. Visserligen ser de inte UC score för de tar Bisnode men iaf...

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 252
    Trofépoäng:
    907
    Jag blev fly förbanand också eftersom Slantar/Extrakosing verkar neka till höger och vänster.

Ringde dom och såhär är det.

Dessa två aktörer går BARA på Bisnodebetyget. Så inkomst/anmärkningar/andra lån är skitsamma, har du bra betyg hos Bisnode så får du lån.
    Däremot så fick jag höra att Bisnode KRAFTIGT reglerat, kort och gott så innebär det om du har sökt 5-6 sms-lån senaste månaden så har du mellan 1-3 på deras 10-skala där 1 är sämst.
    Med andra ord så kommer det bli tufft framöver om man gjort en del smsförfrågningar där Bisnode varit inbladat.

3. Hmm

Hmm Gäst

Min Bisnode score kan vara dålig, men jag såg ingen skala på den upplysning jag fick till Kivra?

4. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 252
    Trofépoäng:
    907
    Inte jag heller,
    Jag ringde extrakosing och frågade om mitt Bisnodebetyg.

5. o c

o c Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    91
    skaffa min upplysning så ser ni där. 1 betyder "kredit avråds", 2 "svag kredit". omfrågningar ligger kvar synliga för andra 1 år och 2 år för dig. försöker få lite koll på hur långt efter en ff som betyget förbättras men ingen här verkar ha koll på det. eller?

6. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 252
    Trofépoäng:
    907
    O C du ställer samma fråga i flera trådar och du har fått svar.

Bisnode baserar sitt betyg NÄSTAN identiskt som MinUC, hela deras system är ju nästan identiskt.
    Precis som din UC försämras utav att ha 20 förfrågningar så är kontentan samma på Bisnode.

Som jag tolkade extrakosing är det som följer - Har du DET SENASTE ÅRET (vilket du själv läste dig till) haft förfråningar på 7-8 lån kopplade till Bisnode så har du 1-2 i "Bisnodebetyg"

Så det spelar ingen roll om din förfrågning hos Bisnode är 1 månad gammal eller 5 månader (i princip som hos UC) utan sålänge den är inom 12 månader så belastar den dig.

7. o c

o c Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    91
    Ska inte gräla med dig;), men nej har inte fått tillfredsställande svar. De slutsatser du drar ovan stämmer inte med vad jag ser på Minupplysning och hur kreditbetyget farit upp och ner mellan alla omfrågningar från låneföretag. Det du skriver stämmer inte. Jag får återkomma med de erfarenheter jag gör själv.

8. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 252
    Trofépoäng:
    907
    Ställ frågan igen och tydligt så kanske du får något svar ifrån någon som kan :)!

Däremot det jag skrev var Slantar.nu som berättade.

9. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    691
    Trofépoäng:
    617
    Vad det gäller kreditupplysningar så går det nog tyvärr inte att få några exakta svar, för ingen här i detta forumet vet. Vi kan gissa oss till olika faktorers påverkan utifrån egna erfarenheter, men helt plötsligt kullkastas en teori av att någon har en helt annan erfarenhet... Själv hade jag fantastiskt kreditbetyg på Bisnode men uruselt på UC ända fram tills allt kraschade och jag hamnade hos KFM, nu är de lika usla.

Dela sidan