Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

SMS-lån efter inkasso

Diskussion i 'Smslån' startad av F.D. miljonär, 3 juli 2018.

1. F.D. miljonär

F.D. miljonär Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    I vintras släppte jag ett antal av mina sms-lån till inkasso då jag fick betalningsproblem. Inga hann gå till KFM, utan jag löste avbetalningsplaner med alla och har nu återbetalat allihop.

Jag undrar nu vilka av dessa företag som kommer att godkänna nya ansökningar? De berörda företagen är SMS/Express/Kundfinans, Minifinans, Nanokredit och Credigo.

2. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    147
    Trofépoäng:
    296
    Mitt råd är att inte ens fundera på ett nytt lån. Sätt dig inte i den sitsen som jag och många därtill gjort. Om du lyckats komma ur det en gång så var nöjd med det.

3. ale

ale Gäst

Jag har kunnat låna igen efter några månader på samtliga, utom minifinans (har aldrig lånat där)

Hade även en kredit hos credway som blev spärrad i några månader efter att jag betalt inkassot till credigo. Men sen gick det utmärkt att uttnyttja den igen.

4. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    78
    Trofépoäng:
    207
    Varför vill du sätta dig i samma situation som du befann dig i pga samma låneförmedlare som du försöker låna av nu?
    Vad är dina förutsättningar? Det kanske löser sig utan att behöva ta sms lån?

Ny2018 gillar detta.
  5. F.D. miljonär

F.D. miljonär Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    6
    Det stod mellan att betala 80 000 i skatt i mars eller dra av 250 000 i räntekostnader. Jag valde räntan och decimerade därmed mina chanser till att få ett större lån. SMS-pengar erbjuder numer en kreditlina på 30 000 som kan hålla mig flytande under sommaren och inte kosta alltför mycket varje månad.

6. Carpediem

Carpediem Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    126
    Det är inte hållbart att ta ocker räntor och hålla sig levande på det. Se över din ekonomi kolla om du kan skära ner kostnader eller sälja något som du kanske inte behöver längre

Dela sidan