• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SMS lån för 200 000 samt krediter för 30 000

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Hej alla, jag har senaste 3 åren kämpat med att få ekonomin att gå runt.
Har blancolån BN 269.000
sms-lån totalt ca. 200.000
kreditkort ca. 30.000.
FF 23, uc-risk 30.1 %.
årsinkomst 400.000.
Underskott av kapital 117.000
Har senaste 4 månaderna inte tagit fler uc-förfrågningar, planerar att samla ihop alla sms-lån till sommarn 2019, då försvinner alla FF.
Tror ni att jag kommer ha någon chans? Tror ni min u-risk kommer hamna under 5%.
tacksam för råd och tips, gärna diskussioner och frågor tas emot. Hade uppskattat om vi kan hålla tråden seriös och med god ton till varandra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Få bort kreditkortet helt och kom ner till max 4-5 ff så har du lätt under 1 i UC score
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Tack för positivt svar. Har du någon erfarenhet utav krediter/blancolån ?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Hehe.. Ja..
134k i underskott
480k inkomst
500k på 3 blanco
4 el 5 ff
0,9 i UC score

Hade ca 6 i score innan ja löste BN kreditkkort på 80k

Har även bolån på 1,3mille men påverkar nog inte positivt.
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Min sista FF går ut i juni eller juli månad. Om jag betalar av ca 80.000 kr i sms lån tills dess, vad tror du om mina chanser att baka ihop blancolånet med övriga så jag har ett komplett lån? Tacksam för svar.
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Hej alla. Jag har varit inne och läst en hel del på forumet. Mkt intressant. Det jag undrar är egentligen varför min riskprognos ligger på 30%. Har varit inne och kollat och här finns en hel del människor som har bland annat sämre årsinkomst, fler blancolån och kontokrediter, betalningsanmärkningar, fler ff m.m. och som ändå ligger i riskprognos omkring 8-20%. Man blir lite orolig?! Har jag missat något? Tacksam för svar
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hej alla. Jag har varit inne och läst en hel del på forumet. Mkt intressant. Det jag undrar är egentligen varför min riskprognos ligger på 30%. Har varit inne och kollat och här finns en hel del människor som har bland annat sämre årsinkomst, fler blancolån och kontokrediter, betalningsanmärkningar, fler ff m.m. och som ändå ligger i riskprognos omkring 8-20%. Man blir lite orolig?! Har jag missat något? Tacksam för svar
Täta ff kan spela roll och jag har fått upptill 33 % då jag sökte ff tätt, men då hade jag inte lika många ff, fast lägre inkomst än dig.
Eller ditt underskott (som är förra årets räntor) är högt
Alla sms-lån är dem osynliga på UC? (syns ej på uc)
Flyttat mycket eller skiljt dig kan spela roll för betyget också
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Tack för ditt svar. Ja sms-lånen är osynliga på uc. Jag flyttade sommaren 2017 till min nuvarande lägenhet. Var ser man om ett kreditkort är övertrasserat ? Är orolig att det kan ha gjort att min uc-score är så hög.
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Efter midnatt idag försvann 1 ff. Min uc-risk sjönk med 1.4% så visst händer det något. Har stått still ett tag nu men skönt att det börjat röra på sig.
 
U

Uc hatare

Gäst
Poäng: 0
Hej alla. Jag har varit inne och läst en hel del på forumet. Mkt intressant. Det jag undrar är egentligen varför min riskprognos ligger på 30%. Har varit inne och kollat och här finns en hel del människor som har bland annat sämre årsinkomst, fler blancolån och kontokrediter, betalningsanmärkningar, fler ff m.m. och som ändå ligger i riskprognos omkring 8-20%. Man blir lite orolig?! Har jag missat något? Tacksam för svar
Ni som har 20-30 och undrar borde få veta mitt score. Deklarerad inkomst 180000 (studerade) halva året sen fick jag fast jobb som ger ca 350000 per år. Sen har jag ett blanco på 20tusen ett kreditkort på 30 det är allt jag har , har inga bet anmärkningar inga kronofogden anmärkningar, underskott av kapital 3500 , 35 fr 90,2 risk hos uc, dessutom är förfrågningarna utspritt över året, det är helt sjukt hur de med så stor makt över lånemarknaden kan förstöra för en med bara förfrågningar och ge en 90% risk... så nu vet du att de finns de som får de värre .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp