• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Smspengar, fortfarande inte blivit utbetalda

F

Frustrerad

Gäst
Poäng: 0
Jag ansökte och fick 10 000 kr beviljad från företaget "smspengar" den 19/7 men pengarna har fortfarande inte blivit utbetalda. Ringt de ett antal gånger men de svarar inte. Mailade igår och fick svar att det är strul med banken bla bla men pengarna skulle komma senast idag. Fortfarande inga pengar, dock ett mail om att de har tagit emot förlängningsavgiften? Vad fan är detta? Ska jag kasta mig över telefonen och polisanmäla dem, eller hur ska jag gå till väga?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Dom är lite skumma. Ansökte där i veckan och blev preliminärt beviljad. Sen kom ett mail där det stod att jag inte kan få lån pga aktivt ärende hos kronofogden. Jag blev skitnervös för jag betalar alltid mina räkningar. Sitter i 30 min kö till kronofogden och han bekräftar att jag inte har något eller har haft något där. Han vill jag ska anmäla dom till datainspektionen.

Ringer till smspengar och han skyller på kronofogden fast ber mig göra en ny ansökan. Då får jag det preliminärt beviljat sen nekad i deras manuella granskning eller hur det fungerar. Ger mig en ny anledningen att jag inte är kreditvärdig för att låna en enda krona hos dom.
 
G

Golit

Gäst
Poäng: 0
Hm, vad konstig det låter. Jag har lånat av dem ett flertal tillfällen och det har fungerat väldigt, snabbt och bra.
Har de slut på pengar......?
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Kan nog vara så. Är återkommande kund där och alltid skött mina lån men blev nekad nu.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Dom är lite skumma. Ansökte där i veckan och blev preliminärt beviljad. Sen kom ett mail där det stod att jag inte kan få lån pga aktivt ärende hos kronofogden. Jag blev skitnervös för jag betalar alltid mina räkningar. Sitter i 30 min kö till kronofogden och han bekräftar att jag inte har något eller har haft något där. Han vill jag ska anmäla dom till datainspektionen.

Ringer till smspengar och han skyller på kronofogden fast ber mig göra en ny ansökan. Då får jag det preliminärt beviljat sen nekad i deras manuella granskning eller hur det fungerar. Ger mig en ny anledningen att jag inte är kreditvärdig för att låna en enda krona hos dom.
Mejla sms pengar o berätta att du ringt KFM och att de finns inget på ditt personnummer där som de säger. Sen anmäler du dom till Datainspektionen och finansinspektionen
 

Andersse

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
8 Februari 2016
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Heller välj någon annan .ex 38 an eller Viaconto. Får jag Nej på ett ställe så söker jag inte där igen så klart.
 
Senast ändrad:
H

hmm

Gäst
Poäng: 0
Hm, vad konstig det låter. Jag har lånat av dem ett flertal tillfällen och det har fungerat väldigt, snabbt och bra.
Har de slut på pengar......?

Det med att pengarna är slut stämmer oftast inte alls! Läser ni deras senaste bokslut så har väldigt många etablerade aktörer eget kapital på över 10 millar+ plus att de har backup från bank med checkkredit på 1-2 millar, de kan frigöra kapital genom att sälja lånen som du och jag har. Tror helt enkelt att de ser en risk eller ett annat mönster som vi inte fattar.
 
K

Karl12

Gäst
Poäng: 0
Är det någon som har fått pengar på sista tiden?
Blev godkänd i fredags men fortfarande inget
 
E

Emil

Gäst
Poäng: 0
någon som hört något, har betalat in förlängnings avgift inte fått någon bekräftelse, svar på mail....
 
F

Frustrerad

Gäst
Poäng: 0
Hej igen! Fick pengarna 3 dagar efter att lånet beviljades och sms om förlängd lånetid.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp