Lånforum.se rekommenderar

1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämförelsetjänst för lån
4. Klara lån - Jämför lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC

Snälla Hjälp!! (1 miljon blancolån)

Luc0

Medlem
Poäng: 1
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej alla! Jag sitter i skiten så jäkla mycket. Som kanske många som skriver här så är jag skuldsatt. Har ca 1.050000 i blancolån pga mitt spelande. Jag spärrade mig på spelpaus.se för ca 1 månad sen. Men den här månaden är första gången som mina skulder har kommit i kapp mig. Tidigare har man tagit lån för att lösa andra lån. Men denna månad lät jag bli. Jag har en inkomst på ca 26000-27000 kr efter skatt. Nu när alla räkningar och skulder är betalda så har jag ca 2500kr kvar på kontot. Jag lever med min sambo och 3 barn. Vi bor i ett hus som vi äger 50/50. Men den är max belånat. Jag har ansökt om skuldsanering men det är ca 2-3 månaders handläggningstid. Sökte för ca 3 veckor sedan.

Nån med konkreta tips? Nån med erfarenhet? Inga lån har gått till kronofogden eller inkasso än. Ska jag släppa allt till kronofogden? Kan kronofogden mäta ut huset alt tvinga oss att sälja det trots att min sambo inte har nånting med mina blancolån att göra? Snälla hjälp!!!

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 077
Moderator
Årets mest kunniga
Meddelanden
15 408
Mottagna reaktioner
7 077
Poäng
5 077
Ang huset är svaret ja.
Det går att utmäta.
Du kan behöva sälja för att få skuldsanering.

Förutsätter i båda fallen att man bedömer att det finns ett övervärde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp