• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Snälla hjälp, vad ska jag göra

hopelessduck

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Juni 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
först ber jag om ursäkt för mitt svenska. Jag flyttade till det här landet för ungefär 7 år sedan med min mamma som är borta. Så jag är helt ensam och jag kan inte åka tillbaka till mitt hemland där jag inte har någon där också. Jag var precis som alla som slutade med en stor hög med skuld här på grund av spelberoende. Jag har slutat och på spelpaus för ungefär över 8 månader sedan men för att fortsätta att överleva med alla dåliga sms-lån, fortsatte jag att låna mer för att täcka de andra. Jag känner att jag inte kan göra det längre. Varje månad gick alla pengar till ränta. Jag är så olycklig och stressad. Jag känner att jag inte kan andas eller sova de senaste 8 månaderna. Jag vet att jag inte kan skylla på någon annan än mig själv. Jag försöker verkligen men med all stress. Det fick mig att vilja avsluta mitt liv några gånger nu men jag fortsatte att säga till mig själv att fortsätta. Sedan hittade jag det här forumet och läste om många berättelser som fick mig att känna att jag inte är helt ensam i den här världen även om jag är det.

Så jag vill släppa för inkasso på vissa av dessa lån, men jag vet inte vilken som är bäst att göra det och sedan kan jag använda de extra pengar för att betala tillbaka den andra i stället.

Jag har en månadsinkomst på mellan 15-16k (efter skatt)

Mina skulder är som följande:

Thorn 32000 - 900 i månad
Monetti 30000 - 1250 i månad
Fairlo 20000 - 520 i månad
Qliro 98000 - 900 i månad
Anyfin 55000 - 2200 i månad
Klarna 22000 - 1200 i månad
Lumify 10000 - 1720 i månad
Ferratum 3500 - 1480 i månad
Viaconto 9000 - 1200 i månad
Totalt 11370

Mina fasta månadskostnader är som följande:
Hyra icl el , vatten : 3000 kr (delad lägenhet)
Akassa, Försäkringar, Telefon : 600 kr
Oavsett vad som är kvar är det för mat

Vilket av dessa lån tycker ni att jag ska släppa till inkasseraren? Jag vill bara kunna andas lite bättre. Tack så mycket
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vändaskuttan

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
15 Februari 2020
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
först ber jag om ursäkt för mitt svenska. Jag flyttade till det här landet för ungefär 7 år sedan med min mamma som är borta. Så jag är helt ensam och jag kan inte åka tillbaka till mitt hemland där jag inte har någon där också. Jag var precis som alla som slutade med en stor hög med skuld här på grund av spelberoende. Jag har slutat och på spelpaus för ungefär över 8 månader sedan men för att fortsätta att överleva med alla dåliga sms-lån, fortsatte jag att låna mer för att täcka de andra. Jag känner att jag inte kan göra det längre. Varje månad gick alla pengar till ränta. Jag är så olycklig och stressad. Jag känner att jag inte kan andas eller sova de senaste 8 månaderna. Jag vet att jag inte kan skylla på någon annan än mig själv. Jag försöker verkligen men med all stress. Det fick mig att vilja avsluta mitt liv några gånger nu men jag fortsatte att säga till mig själv att fortsätta. Sedan hittade jag det här forumet och läste om många berättelser som fick mig att känna att jag inte är helt ensam i den här världen även om jag är det.

Så jag vill släppa för inkasso på vissa av dessa lån, men jag vet inte vilken som är bäst att göra det och sedan kan jag använda de extra pengar för att betala tillbaka den andra i stället.

Jag har en månadsinkomst på mellan 15-16k (efter skatt)

Mina skulder är som följande:

Thorn 32000 - 900 i månad
Monetti 30000 - 1250 i månad
Fairlo 2000 - 520 i månad
Qliro 98000 - 900 i månad
Anyfin 55000 - 2200 i månad
Klarna 22000 - 1200 i månad
Lumify 10000 - 1720 i månad
Ferratum 3500 - 1480 i månad
Viaconto 9000 - 1200 i månad
Totalt 11370

Mina fasta månadskostnader är som följande:
Hyra icl el , vatten : 3000 kr (delad lägenhet)
Akassa, Försäkringar, Telefon : 600 kr
Oavsett vad som är kvar är det för mat

Vilket av dessa lån tycker ni att jag ska släppa till inkasseraren? Jag vill bara kunna andas lite bättre. Tack så mycket
Hej,

Du behöver inte be om ursäkt för din svenska. Jag förstår att det känns tungt och jobbigt för dig just nu, men ta ditt liv, det är inte lösningen. Du är värd mer än pengar.

Du har många möjligheter att vända ditt liv, till en ljusare framtid.
Du har kommit en bra bit på vägen genom att hitta hit. Det finns många som sitter i likartad sits som du är i eller har varit. Du är inte ensam.
Många här kan ge dig goda råd och tips. Jag tycker det är mycket bra att du har slutat att spela. Fortsätt att hålla dig borta från spel!

Du har några alternativ:

1 Kontakta dina långivare om du kan få några avbetalningsfria månader. Använd dessa pengar att betala av dina skulder.
A Använd dig av snöbollseffekten (http://www.spartipset.se/snobollseffekten.html)
B Kolla gärna upp vilka lån som är synliga i UC. Det är alltid bra att försöka minska ner skuldbördan (synliga lån i UC) för att förbättra ditt kreditbetyg.
C betala av dyra lån, det vill säga lån med hög ränta

5 Lägg upp en budget
6 Sälj av saker som du inte använder dig av
7 Prata med en skuldrådgivare i din kommun.
8 Boka gärna ett möte med en psykolog. De kan ge dig bättre verktyg att bearbeta din sorg, olycka och spelbegär.
9 Släpp allt till kronofogden och lev på existensminimum tills dins skulder är avbetalade.


10 Har du möjlighet att samla dina lån?
11 Har du möjlighet att jobba mer? Eller få övertid?
12 Har du någon att prata med?
13 Kan du prata med den du bor med om att få slippa att betala en månad eller två? För att betala av?
14 Jämkat?

Kämpa på, ge inte upp :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp