• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Snart i mål ännu en gång

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
haft skulder till och från sen jag flyttade hemifrån. Köpt saker på avbetalning. Som mest nästan trehundratusen. Men just nu bara 9000 kvar som kommer betalas vid nästa lön. Är så stolt över mig själv som lyckades rätta till ekonomin ännu en gång men det svåra är att hålla sig borta från allt som har med lån att göra. Vill leva ett enkelt liv utan massa onödig lyx. Får se hur länge man klarar sig denna gången.. inga lån betyder i praktiken att man kan spara en hel del varje månad men litar fan inte på mig själv..
Grattis! Jag startar min kamp idag. 600k i blanco, fått besked att jag fått extra jobb på natt. Målet är att jobba ihop 35k netto varje månad och betala 25k varje månad till månen så är dem borta om 2-3 år. Kommer bli ett helvete men
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Absolut - man kan få remiss till kurator, psykolog eller dylikt genom VC eller psykiatrin. Men, ofta får man vänta väldigt länge.
I vissa fall upp till ett år.

Men det är helt klart en poäng att börja där :) Och när man får veta väntetiden så får man avgöra själv om det är värt att köpa privatpsykolisk hjälp för en kortare period :)
Nja 1 år
Då ligger man nog inte på ordentligt ba skriva egen remiss. Jag ska dit på tisdag skrev för 3 veckor sen.

Finns även på appen kry man kan få prata med psykologer :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Absolut - man kan få remiss till kurator, psykolog eller dylikt genom VC eller psykiatrin. Men, ofta får man vänta väldigt länge.
I vissa fall upp till ett år.

Men det är helt klart en poäng att börja där :) Och när man får veta väntetiden så får man avgöra själv om det är värt att köpa privatpsykolisk hjälp för en kortare period :)
Finns privata psykologiska dom inte kostar oxå som ingår statligt :) iaf i mina stad, Capio och prima.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Absolut - man kan få remiss till kurator, psykolog eller dylikt genom VC eller psykiatrin. Men, ofta får man vänta väldigt länge.
I vissa fall upp till ett år.

Men det är helt klart en poäng att börja där :) Och när man får veta väntetiden så får man avgöra själv om det är värt att köpa privatpsykolisk hjälp för en kortare period :)
Jag kom till väldigt snabbt, fick remiss och ringde själv upp psykolog.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Nja 1 år
Då ligger man nog inte på ordentligt ba skriva egen remiss. Jag ska dit på tisdag skrev för 3 veckor sen.

Finns även på appen kry man kan få prata med psykologer :)
Jodå - man ligger på ordentligt. Jag vet inte vilket landsting du bor i - men jag kan lugnt säga att väntetiden för att få komma till en psykolog i mitt landsting om du kör via psykiatrin = över 12 månader. Du får ligga på hur mkt du vill. Finns inte psykologer så finns inte psykologer. Så enkelt är det.

Att gå privat genom landstinget = fungerar. Men, du behöver ändå ha en remiss (i mitt landsting) från tex psykiatrin för att få gå dit. Så det är inte bara att plocka upp listan med landstingsknutna privata psykologer och boka tid. Remiss krävs om du vill ha kostnaden täckt.

Att få tillgång till psykolog eller kurator genom VC = enklaste vägen. Dock inget som går dock på tre veckor där jag bor. Kan inte uttala mig om andra län, orter/städer/kommuner.

Så vad vill jag säga med det? Det är olika i resp landsting, i resp ort/kommun/stad du bor i.

Däremot - apparna KRY, Doktor 24 och dylikt är ju alltid värt ett försök (apparna hade jag glömt).
Sedan att just KRY och Doktor 24 medför andra problem är en annan sak. Appar som är specifikt inriktat mot psykolog är tex Mindler och så finns Mendly där du chattar med en psykolog (ist för videopratar) samt att den appen är gratis.
Sedermera får man även lov att komma ihåg att dessa appar har ofta _en_ inriktning - det vill säga KBT. Och KBT i all ära - men ibland behöver man en annan skola än KBT.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Finns privata psykologiska dom inte kostar oxå som ingår statligt :) iaf i mina stad, Capio och prima.
Men detta är genom VC antar jag. Inte privata psykologer per se - två skilda saker. Capio och Prima är ju privat drivna VC och de flesta VC har någon form av psykolog eller dylikt som jobbar på VC som man kan få gå till.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jodå - man ligger på ordentligt. Jag vet inte vilket landsting du bor i - men jag kan lugnt säga att väntetiden för att få komma till en psykolog i mitt landsting om du kör via psykiatrin = över 12 månader. Du får ligga på hur mkt du vill. Finns inte psykologer så finns inte psykologer. Så enkelt är det.

Att gå privat genom landstinget = fungerar. Men, du behöver ändå ha en remiss (i mitt landsting) från tex psykiatrin för att få gå dit. Så det är inte bara att plocka upp listan med landstingsknutna privata psykologer och boka tid. Remiss krävs om du vill ha kostnaden täckt.

Att få tillgång till psykolog eller kurator genom VC = enklaste vägen. Dock inget som går dock på tre veckor där jag bor. Kan inte uttala mig om andra län, orter/städer/kommuner.

Så vad vill jag säga med det? Det är olika i resp landsting, i resp ort/kommun/stad du bor i.

Däremot - apparna KRY, Doktor 24 och dylikt är ju alltid värt ett försök (apparna hade jag glömt).
Sedan att just KRY och Doktor 24 medför andra problem är en annan sak. Appar som är specifikt inriktat mot psykolog är tex Mindler och så finns Mendly där du chattar med en psykolog (ist för videopratar) samt att den appen är gratis.
Sedermera får man även lov att komma ihåg att dessa appar har ofta _en_ inriktning - det vill säga KBT. Och KBT i all ära - men ibland behöver man en annan skola än KBT.
Synd det är så i din kommun så ska det inte va :( handlar om människors liv liksom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp