• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Snart kommer skattepengarna. Äntligen

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Nu på tisdag onsdag torsdag betalas skattepengarna äntligen ut,fler som e lite glada över de?:) Haha.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

noninoni

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
31 Augusti 2013
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Hoppas inte bankerna 'håller' på skattepengarna så det fördröjs men det kanske inte är tillåtet längre.
Släpper de pengarna i morgon före clearingtider som gäller så bör ju pengarna rulla in på kontot ganska omgående.

Insättning/ överföring gjord en vardag före kl Mottagaren tillhanda i andra banken senast kl
6.00. 7.30
9.00. 10.30
11.30 13.05
13.45 15.20
efter 13.45, en lördag eller helgdag 7.30 nästa vardag

Har egentligen ingen förståelse för clearingtider och att det ska behöva ta flera dagar ibland för att pengar ska nå ett konto när möjligheten till swish överbygger dessa dagar o tider och syns med en gång oavsett banktillhörighet.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Enligt Skatteverkets hemsida sker utbetalning på onsdag, torsdag och fredag:
(alltså inte imorgon tisdag)

7–9 april 2021
Skatteverket betalar ut skatteåterbäring till dem som godkände deklarationen digitalt senast den 30 mars utan att göra ändringar eller tillägg.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag var så glad att få tillbaka 19500 som skulle ha använts till att betala ner mina kreditkort. Men tyvärr gick min varmvattenberedare sönder så jag blev utan varmvatten några dagar och att få hem en rörmokare under corona är inte det enklaste. Det lyckades till sist och nu har jag en ny på 300 liter som gör att jag kan duscha varmt och diska utan att värma vatten. Den nya kostade 19350 så i slutändan blir det bara 150 kronor kvar av skattepengarna. Men en ljusglimt är att jag inte behöver ta från mina kreditkort för att betala den nya så jag får väl vara glad ändå.
 
Senast ändrad:

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
280
Mottagna reaktioner
100
Poäng
307
Hade verkligen behövt skattepengarna i veckan. Tänkte först begära förtidsutbetalning av skatten men då det låg så nära i tiden att få skatteåterbäring så avstod jag. Sen har jag varit tvungen att göra några ändringar men kul att ha den kvar också.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Fast jag fick i Kivra idag slutskattebeskedet samt att de betalat ut, och det den 3/4, eller det fattade jag det som. Sen är det väl banken som har sina tider på det.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Enligt Skatteverkets hemsida sker utbetalning på onsdag, torsdag och fredag:
(alltså inte imorgon tisdag)

7–9 april 2021
Skatteverket betalar ut skatteåterbäring till dem som godkände deklarationen digitalt senast den 30 mars utan att göra ändringar eller tillägg.
Förra året betalades mina ut den 4 :) och 2019 var det den 6 :)
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Jag fick slutskattebeskedet via Kivra igår kväll. Där framgår det att pengarna är utbetalda och att de sätts in på mitt konto inom en vecka. De dyker väl upp på onsdag, torsdag eller fredag. Det blir alltså precis som det står på Skatteverkets hemsida.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Fast jag fick i Kivra idag slutskattebeskedet samt att de betalat ut, och det den 3/4, eller det fattade jag det som. Sen är det väl banken som har sina tider på

Fått också från Kivra idag .
Verkar att banken heller pengar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp