- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Aha på så vis, då är jag medEftersom jag under åren 2011-2015 hade bolåneräntor, blanco,kreditkort, och smslåneräntor på mellan 150.000-200.000 och en låg sjukpension så ser bankerna det och då finns det inte utrymme i deras kalkyler för att bevilja samlingslån. Men i oktober 2015 fick jag möjlighet genom ett arv att betala ner mina bolån med ca 800.000 och minskade min bolånekostnad per månad från ca 12000 till 3500. Vilket gjorde det möjligt för mina att börja betala ner mina kreditkortskostnader och Klarna och annat som Ellos,Jotex HM osv istället för som jag gjort tidigare betala in minsta möjliga och sedan utnyttja krediterna igen. Så i nästa års deklaration är de de bolån och annat som jag löst bort inte med och jag har då inte lika höga ränteavdrag och då finns det förhoppningsvis utrymme att få ett samlingslån för att bli av med kreditkortskulder och blancolån jag har dessutom fått tillbaka pantbrev på huset på 800.000 som jag kan använda mig av för att få ett samlingslån för med fastigheten som säkerhet.
Vad duktig du har varit och ÄR!
Men det är ju inga pengar att tala om, men iaf.