Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spara vs amortera?

Eftersom jag under åren 2011-2015 hade bolåneräntor, blanco,kreditkort, och smslåneräntor på mellan 150.000-200.000 och en låg sjukpension så ser bankerna det och då finns det inte utrymme i deras kalkyler för att bevilja samlingslån. Men i oktober 2015 fick jag möjlighet genom ett arv att betala ner mina bolån med ca 800.000 och minskade min bolånekostnad per månad från ca 12000 till 3500. Vilket gjorde det möjligt för mina att börja betala ner mina kreditkortskostnader och Klarna och annat som Ellos,Jotex HM osv istället för som jag gjort tidigare betala in minsta möjliga och sedan utnyttja krediterna igen. Så i nästa års deklaration är de de bolån och annat som jag löst bort inte med och jag har då inte lika höga ränteavdrag och då finns det förhoppningsvis utrymme att få ett samlingslån för att bli av med kreditkortskulder och blancolån jag har dessutom fått tillbaka pantbrev på huset på 800.000 som jag kan använda mig av för att få ett samlingslån för med fastigheten som säkerhet.
Aha på så vis, då är jag med :) Vad duktig du har varit och ÄR!

Grattis Krona, vad underbart det måste vara att ha så mkt över :) Blundar och förnimmer känslan... ljuvligt! När jag öppnar ögonen igen så är jag glad för din skull men själv går jag fortfarande back varje månad! Ett evigt pusslande men försöker fixa utan sms lån och visst märks det skillnad!

Jag skulle spara pengar till en buffert och ev betala lite mer på Norwegianlånet. Jag skulle inte lägga alla pengarna på lånet!

Tack Myra,
Det var inte länge sedan jag också gick minus. Så jag vet verkligen hur det känns. Har dragits med stora skulder i många år. Jag är kluven inombords. Ja, absolut, det känns underbart att ha pengar kvar varje månad.
Att slippa tömma alla kontokorten och flytta på pengar kors o tvärs för att pussla och fixa och trixa. Helst plötsligt känner man sig nästan rik. Men, jag har ju fortfarande 2 tillsammans skyhöga skulder. En bitter påminnelse om ens gamla synder. Jag brottas varje dag med att inte "unna" mig onödiga saker nu när jag fått pengar över. Har en TV som småstrular. Väldigt lätt o dra iväg och köpa en ny tv. Men nej, jag kämpar med att tills jag är 100% skuldfri så ska jag inte köpa en endaste pryl som absolut inte är nödvändig. Jag surfade runt för att kolla på en ny tv. Istället för att slå till på en så satte jag in 9000 på avanza. (Samma pengar som jag tänkt lägga på tv:n)
Fungerade klockrent. För jag mådde riktigt riktigt dåligt över att jag hade "bränt" 9000. Hade det varit en TV hade känslan suttit i. Men nu tack o lov finns ju pengarna kvar :) Det var en nyttig påminnelse över hur illa jag kan må efter att jag spenderat pengar. En sund läxa. Nu lyckades jag placera dom så dom dessutom växte med 12% :D Men det är ju inga pengar att tala om, men iaf.

Allt jag ville komma till....ja, skönt att ha pengar över, men varje dag för min del är en kamp, att inte tappa kontrollen igen.

Varför är det antingen det ena eller det andra? Varför kan du inte göra både och? Spara lite och amortera resten? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp