• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Specificera alla lån vid lånelöfte?

E

Emmas90

Gäst
Poäng: 0
Hej,
Jag har en kontokredit hos SEB (varierar från månad till månad), ett blancolån hos bank norwegian och en kredit hos remember.

Behöver jag specificera dessa varför sig när jag söker bolån eller kan jag skriva de som ett klumplån när jag söker?

Kontokrediten, räknas det som ett lån eller vad skriver man in det som? Svårt att skriva en summa man lånat då den varierar månad för månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Kontokrediten och det hos remember är ju i princip samma sak, kontokrediter bägge 2, den ena kallar du säkert för kreditkort men på UC klumpas det till kontokrediter
Jag skulle ange beviljat belopp som belopp.
 
E

Emmas90

Gäst
Poäng: 0
Strålande! Tack! Skulle du som lån/skulder sedan bara ange bank norwegian lånet eller skulle du lägga till det utnyttjade beloppet på krediterna där med?
 
E

Emmas90

Gäst
Poäng: 0
fyllde precis i kalkylen på SEB och skulle skicka in, då får jag upp en ruta om att vi inte kan låna online utan behöver ringa kundtjänst. Är det helt kört för oss nu?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
fyllde precis i kalkylen på SEB och skulle skicka in, då får jag upp en ruta om att vi inte kan låna online utan behöver ringa kundtjänst. Är det helt kört för oss nu?

Det måste du nog ringa och fråga. Kan ju varit teknikstrul
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Personligen tror jag tvärtom, att ju fler antalet lån desto mindre trovärdig (även om det är som Lasseman skriver att det är samma typ av lån eller samma långivare). Om man tex har 3 lån med 3 olika räntor hos samma långivare så har du med största sannolikhet högre månadskostnad på dessa än om man skulle ha ett ”samlingslån” på samma ställe. Just vid bolån kollar man framförallt månadsutgifterna och kalkylerar in för en potentiell räntehöjning. Så vill man vara ärlig så uppger man lån för lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp